ارزیابی نماینده روسیه از غنی سازی اورانیوم ۶۰ درصد ایران

© Sputnik / Alexander Natruskinارزیابی نماینده روسیه از غنی سازی اورانیوم ۶۰ درصد ایران
ارزیابی نماینده روسیه از غنی سازی اورانیوم ۶۰ درصد ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
اشتراک
اولیانوف اظهار داشت: ما باید نه بر مشکلات فعلی بلکه به بازسازی برجام توجه کنیم. اگر ما موفق شویم، این و سایر مشکلات در آینده نزدیک حل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نماینده دائمی روسیه در سازمانهای بین المللی در وین، در مورد تصمیم ایران برای غنی سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد اظهار داشت که لازم است نه بر مشکلات فعلی، بلکه بر روی ترمیم برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران متمرکز شد.

واکنش فرانسه به اعلام غنی سازی ۶۰ درصدی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
واکنش فرانسه به اعلام غنی سازی ۶۰ درصدی ایران

مثل همیشه، ایران در انحراف خود از برجام بسیار شفاف است. نیازی به گفتن نیست که ما از این راضی نیستیم، اما عادت کرده ایم بزرگ فکر کنیم. ما باید نه بر مشکلات فعلی بلکه به بازسازی برجام توجه کنیم. اگر ما موفق شویم، این و سایر مشکلات در آینده نزدیک حل خواهد شد.

کاظم غریب آبادی نماینده دائم ایران در سازمان های بین المللی در وین گفت: این کشور امیدوار است هفته آینده ۶۰ درصد اورانیوم دریافت کند. پیش از این بهروز کمالوندی نماینده رسمی سازمان انرژی اتمی ایران، گفته بود که آماده سازی برای غنی سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد از عصر روز ۱۳ آوریل در تأسیسات هسته ای در نطنز، جایی که خرابکاری در آن انجام شد، سانتریفیوژ IR-1 قدرتمندتر از همان نوع جایگزین خواهد شد.

ایران از قبل قصد خود را به آژانس انرژی هسته ای آگاهی داده است. تهران خاطرنشان كرد كه از اورانیوم غنی شده تا ۶۰ درصد در تولید مولیبدن استفاده می شود كه برای ایجاد آماده سازی های رادیوتراپی ضروری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала