نشنال اینترست: "میلیون ها آمریکایی" در درگیری با روسیه می میرند

© Sputnik / Nasibeh Esmaeiliنشنال اینترست: "میلیون ها آمریکایی" در درگیری با روسیه می میرند
نشنال اینترست: میلیون ها آمریکایی در درگیری با روسیه می میرند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
اشتراک
نشنال اینترست در مقاله ای اذعان کرد: روسیه تنها قدرت هسته ای است که قادر به کشتن دهها میلیون آمریکایی در مدت زمان کوتاه است.

به گزارش اسپوتنیک، گرگ لاوسون تحلیلگر ویکیسترات، در مقاله ای برای نشریه نشنال اینترست نوشت: واشنگتن در صورت رویارویی مستقیم با مسکو بر سر اوضاع در جنوب شرقی اوکراین با یک "شکست بزرگ استراتژیک" روبرو خواهد شد.

ناشنال اینترست: آمریکا برای جنگ جهانی سوم آماده می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
نشنال اینترست: آمریکا برای جنگ جهانی سوم آماده می شود

به نظر وی، اشتباه یا تفسیر نادرست از اهداف ایالات متحده و روسیه می تواند منجر به فاجعه شود.

لاوسون گفت: روسیه یک قدرت هسته ای بزرگ است. اکنون این تنها قدرت هسته ای است که قادر به کشتن دهها میلیون آمریکایی در مدت زمان کوتاه است. این محقق می شود ... این اغراق نیست.

نویسنده مقاله معتقد است که ایالات متحده وقتی "برای کشور حیاتی است" می تواند با روسیه رویارویی علنی کند.

با این حال، به گفته این تحلیلگر، وضعیت در جنوب شرقی اوکراین این شرط را برآورده نمی کند. علاوه بر این، درگیری با مسکو می تواند واشنگتن و متحدانش را "در برابر پکن" آسیب پذیر کند.

نویسنده می گوید: با وارد شدن به رویارویی با روسیه بر سر اوکراین، در برابر تجاوزات چین آسیب پذیر می شویم. غوطه وری در اروپا فرصتی عالی برای استفاده از حواس پرتی ما به چین می دهد.

لاوسون همچنین حفظ مسئله عضویت اوکراین در ناتو را یک اشتباه استراتژیک می داند، زیرا به گفته وی، این مسئله مشکلات زیادی را در روابط غرب و روسیه ایجاد کرده است.

پیش از این، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، گفته بود که در گفتگو با دبیرکل ناتو ینس استولتنبرگ، درباره وخیم شدن اوضاع در شرق این کشور بحث کرده و گفته است که ناتو تنها راه پایان دادن به درگیری در دونباس است.

وی ابراز عقیده کرد که تسلیم برنامه اقدام در مورد عضویت در اتحاد به اوکراین "یک نشانه واقعی برای روسیه خواهد بود".

زلنسکی همچنین در مورد "کشش" نیروهای روسی به مرزهای اوکراین و افزایش آمادگی آنها برای اقدامات تهاجمی به استولتنبرگ اطلاع داد.

رهبر اوکراین از اعضای ناتو خواست تا به مسائل امنیتی دریای سیاه توجه بیشتری نشان دهند و حضور نظامی خود را در منطقه دریای سیاه تقویت کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала