رضایی: ایران به طور گسترده یک آلودگی امنیتی پیدا کرده است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رضایی: ایران به طور گسترده یک آلودگی امنیتی پیدا کرده است
رضایی: ایران به طور گسترده یک آلودگی امنیتی پیدا کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
اشتراک
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران اظهار داشت که "سالم‌سازی امنیتی" باید یکی از برنامه‌های مهم دولت آینده باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در خصوص حادثه نطنز اظهار داشت: کشور به طور گسترده یک آلودگی امنیتی پیدا کرده است و نمونه آن این است که کمتر از یک سال، سه رویداد امنیتی اتفاق افتاده است؛ دو انفجار و یک ترور.

رضایی تصریح کرد: قبل از این، از اسناد به کلی سری هسته‌ای ما سرقت شده است و قبل از آن چند ریز پرنده مشکوک آمدند و کارهایی انجام دادند. پس معلوم است آلودگی امنیتی پیدا کرده‌ایم و سالم‌سازی امنیتی باید یکی از برنامه‌های مهم دولت آینده باشد که آن را در تمام رده‌ها، وزارتخانه‌ها و جاهای حساس انجام دهد و این موارد مشکوکی که وجود دارد و منابع نفوذی احتمالی را پاکسازی کند.

تأسیسات نطنز در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
توئیت سازمان انرژی اتمی ایران پس از حادثه نطنز

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران افزود: معمولا در دنیا هم چنین قاعده‌ای وجود دارد که هر ۱۰ سال، ۲۰ سال کل سیستم را پاکسازی امنیتی می‌کنند و نوعی سالم‌سازی امنیتی را به وجود می‌آورند. ما مدت‌ها است که این کار را نکرده‌ایم و شاید ۳۰ سال گذشته است و این سالم‌سازی امنیتی به وجود نیامده است.

وی در خصوص رابطه حادثه نطنز و مذاکرات رفع تحریم در وین بیان داشت: حادثه نطنز حادثه بسیار بدی بود؛ زیرا همزمان با اقدامات افتخارآمیز هسته‌ای ما صورت گرفت و لذا از نظر حیثیتی رخداد بدی بود. فکر می‌کنم بعد از اینکه ایران در مذاکرات هسته‌ای مقاومت کرد اینها این کار را انجام دادند تا بلکه مقاومت ما را در دیپلماسی بشکنند. بنابراین می‌تواند بی‌ارتباط نباشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала