بازدید بازرسان آژانس بین المللی اتمی از تأسیسات غنی سازی نطنز

© East News / Metula / Polaris/East Newsبازدید بازرسان آژانس بین المللی اتمی از تأسیسات غنی سازی نطنز
بازدید بازرسان آژانس بین المللی  اتمی از تأسیسات غنی سازی نطنز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
اشتراک
فردریک دال، سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه اعلام کرد بازرسان آژانس از تاسیسات غنی سازی اورانیوم در نطنز ایران که بتازگی سانحه ای در آنجا رخ داده، بازدید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دال گفت: "بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به بازرسی و فعالیت نظارتی  در ایران ادامه می دهند و امروز از تاسیسات غنی سازی اورانیوم نطنز بازدید كردند."

روحانی: غنی ‌سازی ۶۰ درصد اورانیوم پاسخی به جنایت نطنز است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
روحانی: غنی ‌سازی ۶۰ درصد اورانیوم پاسخی به جنایت نطنز است

وی افزود آژانس بین المللی انرژی هسته ای به گزارش دهی در مورد آخرین تحولات مربوط به برنامه هسته ای ایران به شورای حکام آژانس ادامه خواهد داد.

ایران 11 آوریل اعلام کرد سانحه ای در شبکه توزیع نیروی برق در تأسیسات هسته ای در نطنز رخ داده است. علی اکبر صالحی ، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ، این حادثه را "مظهر تروریسم هسته ای" خواند. نیویورک تایمز به نقل از منابع خود  گزارش داد که حادثه نطنز ناشی از انفجار سازمان یافته از سوی طرف اسرائیلی بوده است. پس از آن، وزیر خارجه ایران نیز از دخالت اسرائیل در این حادثه خبر داد. بر اساس بیانیه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، تهران تصمیم گرفته است در واکنش به خرابکاری ها در تاسیسات هسته ای در نطنز، سطح غنی سازی اورانیوم خود را افزایش دهد.

امروز رئیس جمهور ایران اظهار داشت : تمامی فعالیت‌ های ایران صلح ‌آمیز و تحت نظر آژانس خواهد بود و غنی ‌سازی ۶۰ درصد ما هم صلح‌ آمیز است و همه تحت نظر آژانس صورت می ‌گیرد.

حسن روحانی در جلسه امروز ۱۴ آوریل (چهارشنبه ۲۵ فروردین) هیئت دولت اظهار داشت: این‌که می‌بینید امروز اعلام کردیم سانتریفیوژ «آی‌ آر-۶» را در نطنز فعال خواهیم کرد و یا اینکه غنی ‌سازی را به ۶۰ درصد خواهیم رساند، پاسخ به خباثت ‌های آن‌ هاست و نمی ‌توانند علیه ملت ایران توطئه و در نطنز جنایت کنند و ما کاری نکنیم، ما دستان آن ‌ها را می ‌بُریم، یکی از دستا‌ن ‌شان را با «آی‌ آر-۶» و دیگری را با غنی سازی ۶۰ درصد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала