خرید «نوآنس» تقریبا 20 میلیارد دلار برای مایکروسافت تمام می شود

© Photo / Elekes Andorمایکروسافت
مایکروسافت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2021
اشتراک
مایکروسافت شرکت گفتگوی هوش مصنوعی Nuance را با ۱۹.۷ میلیارد دلار خریداری می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به بیانیه منتشره از طرف شرکت، مایکروسافت در دومین خرید بزرگ تاریخ خود شرکت Nuance را با مبلغ ۱۹.۷ میلیارد دلار خریداری می‌کند. این شرکت در قابلیت تشخیص صدا و صحبت کردن با هوش مصنوعی فعالیت می‌کند.

رسانه‌ها: هزاران شرکت به دلیل آسیب  پذیری نرم افزار مایکروسافت در معرض هک شدن هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
رسانه‌ها: هزاران شرکت به دلیل آسیب پذیری نرم افزار مایکروسافت در معرض هک شدن هستند

به این ترتیب توانایی مایکروسافت در تشخیص صدا و هوش مصنوعی بیشتر از پیش شده خواهد شد. نوآنس همچنین در بازار سلامت و تندرستی هم یک برند شناخته شده محسوب می‌شود. مایکروسافت اعلام کرده به ازای هر سهم مبلغ ۵۶ دلار می‌پردازد.

 نرم‌افزار Nuance از فناوری یادگیری عمیق برای تشخیص صدا و تبدیل گفتار به نوشتار استفاده می‌کند. به این ترتیب با گذشت زمان و انطباق با صدای کاربر، عملکرد برنامه بهبود پیدا می‌کند. نوآنس در زمینه تبدیل گفتار به نوشتار از بهترین‌هاست.

مایکروسافت در حال حاضر تقریباً دو سوم از درآمدش را از فروش نرم‌افزارهای تجاری و پردازش ابری کسب می‌کند. به همین دلیل بهبود فناوری تشخیص گفتگو بسیار منطقی به نظر می‌رسد. مایکروسافت می‌تواند از فناوری Nuance در سرویس‌های خود مثل Teams یا کسب‌وکار ابری Azure استفاده کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала