استانو: تحریم های اروپا بر ایران به مذاکرات برجام مربوط نیست

© Photo / Cornelia Smet/Ministry of Foreign and European Affairs of the Slovak Republic استانو: تحریم های اروپا بر ایران به مذاکرات برجام مربوط نیست
استانو: تحریم های اروپا بر ایران به مذاکرات برجام مربوط نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2021
اشتراک
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اعلام کرد: تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران با مذاکرات پرونده هسته ای این کشور مرتبط نیست.

به گزارش اسپوتنیک، پیتر استانو سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اظهار داشت: گسترش لیست تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران "به دلیل نقض حقوق بشر" در ایران با مذاکرات در حال انجام در وین برای بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای حل برنامه هسته ای ایران ارتباط ندارد.

دیدار لاوروف و ظریف در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2021
گزارش و تحلیل
لاوروف: تحریمات اروپا علیه ایران بدتر از جرم است

اوایل روز سه شنبه، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در مورد اعمال تحریم های اتحادیه اروپا گفت: اگر این تصمیم عمدا در میانه مذاکرات در وین اتخاذ شده باشد، این "خطایی است که از یک جرم بدتر است".

استانو گفت: این هیچ ارتباطی با روند در حال انجام برجام ندارد، اینها موارد جداگانه ای است، رژیم تحریم های اتحادیه اروپا در زمینه حقوق بشر به هیچ وجه تعهد ما را به برجام تغییر نمی دهد.

به گفته وی، لیست های جدید به عنوان بخشی از بررسی منظم سالانه رژیم تحریم ها که از سال ۲۰۱۱ اجرا می شود، تصویب شده اند.

استانو افزود: این رژیم محدودیت ها به دلیل نقض مداوم حقوق بشر و جامعه مدنی در ایران سالانه در حال تمدید است.

نماینده اروپا تأکید کرد: تحریم های اتحادیه اروپا که روز گذشته علیه هشت فرد و سه سازمان وضع شد، مربوط به نقش آنها در خشونت علیه شرکت کنندگان در تظاهرات نوامبر ۲۰۱۹ در ایران است. تحریم های اتحادیه اروپا مبنای حقوقی مشخصی دارد و با هنجارهای حقوق بین الملل مطابقت دارد.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم هایی علیه ایران را در رابطه با نقض حقوق بشر در این کشور تا ۱۳ آوریل ۲۰۲۲ تمدید کرد، هشت فرد و سه سازمان به لیست اضافه شدند. این اقدامات شامل ممنوعیت سفر و انسداد دارایی ها است.

در کل، این لیست اکنون ۸۹ نفر و چهار شخصیت حقوقی را شامل می شود. علاوه بر این، این تحریم ها ممنوعیت صادرات تجهیزات به ایران را که می تواند برای سرکوب داخلی و تجهیزات ردیابی ارتباطات از راه دور استفاده شود، را شامل می شود.

این اقدامات برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و از آن زمان هر ساله تمدید می شود. در دو هفته گذشته، ایران و کشورهای شرکت کننده در توافق هسته ای (روسیه، چین، فرانسه، آلمان و انگلیس)، همراه با اتحادیه اروپا، جلسات کمیسیون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را برگزار کرده اند، که طی آن آنها در مورد رفع لغو تحریم های آمریکا علیه تهران و تحقق کامل توافق نامه بحث می کنند. اتحادیه اروپا هماهنگ کننده این مذاکرات است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала