آمریکا خواستار روابط پایدار با روسیه شد

© REUTERS / Maxim Shemetovآمریکا خواستار روابط پایدار با روسیه شد
آمریکا خواستار روابط پایدار با روسیه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2021
اشتراک
کاخ سفید: ایالات متحده برای ایجاد روابط قابل پیش بینی و ثابت با فدراسیون روسیه و همچنین مذاکرات عادلانه و باز تلاش می کند.

به گزارش اسپوتنیک، جن پسکی، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد: "رویکرد ما در رابطه با روسیه به این شرح است: ما انتظار داریم روابط چالشی باشند، گفتگوهای سخت و دشوار ادامه یابند و ما آماده رویارویی با آنها هستیم. اما هدف ما برقراری رابطه ای قابل پیش بینی و پایدار با روسیه، انجام صحبت و گفتگو است."

موارد مطرح شده در دیدار رئیس مجلس ایران و وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2021
گزارش و تحلیل
موارد مطرح شده در دیدار رئیس مجلس ایران و وزیر امور خارجه روسیه

وی افزود: "لازم است که برنامه ای تهیه شود. این اولین گفتگو در این مورد و در این سطح خواهد بود. هدف البته این است که در مسائلی که ما مخالف و نگران هستیم، صادقانه و باز باشیم، اما در مواردی که منافع مشترک در میان است با هم کار کنیم" مسائلی مثل ایران و تمدید پیمان استارت نو.

پسکی گفت: "هنگام نزدیک شدن (مذاکرات) تعدادی از موضوعات مورد بحث قرار خواهند گرفت."

امروز به ابتکار طرف آمریکایی، یک تماس تلفنی بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و همتای آمریکاییش جو بایدن انجام شد. در این مکالمه سران دو دولت در مورد روابط روسیه و آمریکا و تعدادی از مسائل مهم به ویژه در حصول اطمینان از ثبات استراتژیک و کنترل تسلیحات، برنامه هسته ای ایران، اوضاع افغانستان و تغییرات جهانی آب و هوا گفتگو کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала