کمالوندی: صدمات سایت هسته ای نطنز خیلی زود ترمیم می شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران
بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2021
اشتراک
سخنگوی سازمان انرژی اتمی بیان داشت که انفجار در سایت هسته ای نظنز آنقدر قوی نبوده که چیزی به هم بخورد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی دیروز هنگام بازدید از منطقه آسیب‌دیده در شبکه برق در پایگاه هسته‌ای شهید احمدی روشن دچار حادثه شده بود که بلافاصله به بیمارستان آیت‌الله یثربی کاشان اعزام شد و تحت درمان قرار گرفت.

وی در خصوص این حادثه شرح داد: با ایجاد حادثه فنی در شبکه برق به محل اعزام شدیم تا علت حادثه را بررسی کنیم چراکه ممکن است این حادثه علت فنی و یا غیرفنی داشته باشد و به بررسی محل مشغول بودیم.

کمالوندی گفت: مقداری سقف کاذب در بخشی ریخته بود و باعث شده بود بخشی پوشیده شود و آن ناحیه‌ای که پوشیده شده بود دریچه داشت و غافل از آنکه زیر این سقف کاذب‌ها دریچه بود.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با پا افتادم و الحمدلله ابعاد حادثه قابل جبران است اگرچه پارگی شش‌سانتی‌متری روی گونه و شکستگی در قسمت پاها ایجاد شد.

تأسیسات هسته ای نطنز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2021
آمریکا اعلام کرد دخالتی در قضیه تأسیسات هسته‌ای نطنز ندارد

کمالوندی گفت: دیشب عملی حدود دوساعته به‌روی پاها و گونه انجام دادند و زحمات زیادی کشیدند و همه این موارد کمتر از 24 ساعت اتفاق افتاد.

کمالوندی افزود که بخش‌های صدمه‌دیده به‌زودی جبران می‌شود و ادامه داد: آنچه ما مشاهده کردیم سیستم برق بود، انفجار به‌حدی قوی نبود که همه چیز را به هم بریزد، سقف کاذب در یکی از اتاق‌های فرمان پایین آمده بود.

وی بیان داشت که در این حادثه به کسی صدمه نرسیده و وضعیت به‌گونه‌ای هست که می‌توانند بخش‌های صدمه‌دیده را به‌زودی جبران کنند و توضیح داد: ‌سال گذشته هم حادثه‌ای داشتیم، با وجود اینکه 8 ماه بیشتر نگذشته است، متخصصان ما توانستند بخش عمده آن را جبران کنند، این را هم ان‌شاءالله جبران می‌کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала