موضع ‌گیری اتحادیه اروپا درباره حادثه نطنز

© Photo / Cornelia Smet/Ministry of Foreign and European Affairs of the Slovak Republic موضع ‌گیری اتحادیه اروپا درباره حادثه نطنز
موضع ‌گیری اتحادیه اروپا درباره حادثه نطنز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2021
اشتراک
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: حادثه نطنز ممکن است اقدامی خرابکارانه باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، پیتر استانو سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در واکنش به حادثه اخیر در تاسیسات اتمی نطنز گفت: اتحادیه اروپا با «نگرانی» حادثه دیروز را دنبال می ‌کند و تصریح کرد که این اقدام باید به طور کامل مشخص شود.

تأسیسات هسته ای نطنز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2021
آمریکا اعلام کرد دخالتی در قضیه تأسیسات هسته‌ای نطنز ندارد

سخنگوی بورل گفت که از اتهامات مطرح شده در خصوص این حادثه مطلع است اما بر لزوم انجام تحقیقات در این باره تاکید کرد. وی در همین حال خاطر نشان کرد: درحالی که مذاکرات وین برای بازگرداندن برجام به مسیر اصلی جریان دارد هرگونه اقدامی که آن را منحرف کند مردود است.

پیتر استانو این مطلب را روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران بیان داشت و افزود که این حادثه ممکن است اقدامی خرابکارانه باشد.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم می ‌گوید که تمام مسائل مربوط به برنامه اتمی ایران باید از طریق ابزارهای دیپلماتیک دنبال شود «چون جایگزینی برای آن وجود ندارد».

حمله روز یکشنبه در نطنز در حالی رخ داده که قدرت های جهانی در حال مذاکره برای بازگرداندن ایران و آمریکا به توافق هسته ای ایران هستند. این حمله خرابکارانه، با هدف توقف و به عقب برگرداندن  این مذاکرات است که  باعث تشدید تنش ها در خاورمیانه خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала