چگونه 28 سال بیشتر عمر کنید

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر چگونه 28 سال بیشتر عمر کنید
چگونه 28 سال بیشتر عمر کنید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2021
اشتراک
برای افزایش عمر به میزان 28 سال ، باید مصرف الکل را در زندگی خود به طور کامل متوقف کنید.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از پورتال اکسپرس، مطالعه دانشمندان سوئدی از موسسه کارولینسکا روشی را برای افزایش عمر به مدت 28 سال عنوان کردند.

نوشیدن الکل دستگاه گوارش را ضد عفونی نمیکند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2020
گزارش و تحلیل
نوشیدن الکل دستگاه گوارش را ضد عفونی نمیکند

به مدت 20 سال، متخصصان سلامت معتادان به الکل را در سوئد، دانمارک و فنلاند مورد بررسی قرار دادند. مشخص شد که میزان مرگ و میر در بین افراد معتاد به الکل بیشتر از بقیه است. به طور متوسط، امید به زندگی آنها 28 سال کوتاه تر از دیگران است.

می توان گفت که الکل حتی در دوزهای کم، بر سلامت اندام های داخلی تأثیر منفی می گذارد، و همچنین خطر ابتلا به اختلالات انکولوژیکی، شخصیتی، نعوظ و کاهش تولید مثل را افزایش می دهد.

پیش از این، دانشمندان اعلام  کرده بودند که میزان مسمومیت با الکب نه تنها به میزان مستی از الکل، بلکه به ویژگی های فردی نیز بستگی دارد. به عنوان مثال ، کسانی که میوه زیا می خورند به دلیل فعالیت زیاد آنزیم های خاص، الکل اتیل را سریعتر تجزیه می کنند و ممکن است زودتر از دیگران دچار مسمومیت با الکل شوند.

پیش از این در خبرها امده بود که در اروپا کشور استونی رکوردار بیشترین مصرف الکل است. بر اساس داده های به دست آمده توسط کارشناسان، کشورهایی که مردم آن بیشتر از همه الکل مینوشند اما کمتر از همه بر اثر مصرف الکل میمیرند، استونی با 17.07 امتیاز در صدر و پس از آن اسلوونی (16.81 امتیاز)، لوکزامبورگ (17.07 امتیاز)، رومانی (15.62 امتیاز) و دانمارک (15.49 امتیاز) قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала