جهانگیری: کره جنوبی منابع مالی مورد نیاز ایران برای مبارزه با کرونا را مسدود کرده است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جهانگیری: کره جنوبی منابع مالی مورد نیاز ایران برای مبارزه با کرونا را مسدود کرده است
جهانگیری: کره جنوبی منابع مالی مورد نیاز ایران برای مبارزه با کرونا را مسدود کرده است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2021
اشتراک
معاون اول رئیس‌جمهور ایران پس از دیدار با نخست وزیر کره جنوبی اعلام نمود که اقدام بانک‌های کره‌ای در مسدود کردن بیش از 7 میلیارد دلار منابع ارزی ایران روابط دو کشور را دچار رکود جدی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران در نشست خبری مشترک خود با نخست وزیر کره جنوبی گفت: متأسفانه در سه سال گذشته به‌دلیل پیروی کره جنوبی از تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران که فاقد هرگونه مشروعیت بین‌المللی است، مناسبات دو کشور وارد رکود و کم‌تحرکی زیادی شده است.

نخست وزیر کره جنوبی برای مذاکره وارد ایران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2021
نخست وزیر کره جنوبی برای مذاکره وارد ایران شد

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه کاهش مناسبات دو کشور در حالی است که هیچ‌گونه تحریم بین‌المللی از جمله تحریم سازمان ملل علیه ایران وجود ندارد، اظهار داشت: متأسفانه اقدام بانک‌های کره‌ای در مسدود کردن بیش از 7 میلیارد دلار منابع ارزی ایران که حاصل فروش قانونی فراورده‌های نفتی و میعانات گازی به این کشور بوده روابط دو کشور را دچار رکود جدی کرده است.

جهانگیری تصریح کرد: این اقدام بانک‌های کره‌ای در مسدود کردن منابع ارزی ایران در حالی است که ملت ایران به‌دلیل شرایط کرونایی و پیامدهای اقتصادی و بهداشتی آن، به این منابع ارزی به‌شدت نیاز دارند.این اقدام کره‌ای‌ها دولت ایران را از منابع عمده ارزی خود برای خرید تجهیزات پزشکی، دارو و سایر کالاهای اساسی محروم کرده است. متأسفانه حتی شرکت‌های کره‌ای از فروش دارو و تجهیزات پزشکی به ایران در این شرایط سخت خودداری کردند.

وی اضافه کرد: در عین حال ما سفر جناب آقای نخست وزیر به ایران را به‌فال نیک می‌گیریم. امیدواریم که با تحرکات و اقدامات جبرانی کره این امکان فراهم شود که جایگاه کره در ایران بهبود پیدا کند.

جهانگیری تصریح کرد: با توجه به شکاف ایجادشده بین روابط و انتظار بحق مردم ایران از دولت کره، می‌خواهیم در اسرع وقت، منابع مالی ایران را آزاد و مشکلات سال‌های اخیر را با اقدامات عملی جبران نمایند.

چانگ سیه کیون نخست‌وزیر کره جنوبی نیز در این نشست خبری گفت که اخیراً گفت‌وگوها بین طرفین برجام به‌طور سازنده‌ای در حال انجام است و به‌نظر می‌رسد آماده‌سازی پیشگیرانه برای توسعه روابط دوجانبه باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала