قالیباف: قانون اقدام راهبردی زمینۀ رفع کامل تحریم‌ها را فراهم کرده است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / قالیباف: قانون اقدام راهبردی زمینۀ رفع کامل تحریم‌ها را فراهم کرده است
قالیباف: قانون اقدام راهبردی زمینۀ رفع کامل تحریم‌ها را فراهم کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2021
اشتراک
رئیس مجلس ایران اظهار داشت که قانون اقدام راهبردی با شکستن قفل صنعت هسته‌ای زمینۀ رفع کامل تحریم‌ها را فراهم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اظهار داشت که قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران" زمینۀ رفع کامل تحریم‌ها را فراهم کرده است.

قالیباف در حساب توئیتری خود نوشت: ‏قانون اقدام راهبردی با شکستن قفل صنعت هسته‌ای زمینۀ رفع کامل تحریم‌ها را فراهم کرده است؛ دل بستن به رفع صوری یا ناقص تحریم‌ها، مانع به ثمر نشستن قانون خواهد شد.

‏رئیس مجلس ایران افزود: فرصت‌ طلایی موجود باید با اتحاد و پافشاری برحفظ منافع ملی به رفع کامل تحریم‌ها و حصول منافع اقتصادی ملموس برای مردم منجر شود.

قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران قانونی است که در سال ۱۳۹۹ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. نمایندگان مجلس یازدهم ابتدا این طرح را کمتر از دو هفته پیش از قانونی شدن آن ارائه کرده بودند اما پس از ترور محسن فخری‌زاده، طرح خود را به دوفوریتی تغییر دادند. سه روز پس از این، نمایندگان مجلس تعهداتی برای دولت جمهوری اسلامی ایران به وجود آوردند که در صورت عدم اجرا، رئیس‌جمهور و مدیران سازمان انرژی اتمی را با خطر تعقیب قضایی رو به رو می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала