مقامات چین شرکت "علی بابا" را 2.7 میلیارد دلار جریمه کردند + جزئیات

© REUTERS / Aly Song/Filesمقامات چین شرکت "علی بابا" را 2.7 میلیارد دلار جریمه کردند + جزئیات
مقامات چین شرکت علی بابا را 2.7 میلیارد دلار جریمه کردند + جزئیات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2021
اشتراک
اداره کل امور کنترل و تنظیم بازار چین شرکت علی بابا را به دلیل نقض قانون مبارزه با انحصارطلبی ا18.34 میلیارد یوان (2.78 میلیارد دلار) جریمه کرده است.

در بیانیه منتشر شده در وب سایت این تنظیم کننده آمده است: "مطابق با مواد 47 و 48 قانون ضد انحصاری و با در نظر گرفتن ماهیت ، مدت و میزان فعالیتهای غیرقانونی گروه علی بابا ، اداره کل کنترل و تنظیم بازار چین 10 آوریل 2021 ...تصمیم به جریمه کردن علی بابا به میزان 4٪ از فروش داخلی این شرکت در سال 2019 ...معادل 18.228 میلیارد یوان گرفت".

راز ثروت و موفقیت افسانه ای موسس علی بابا چیست؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2019
راز ثروت و موفقیت افسانه ای موسس علی بابا چیست؟

مقامات چین از سال 2015 اعلام کرده اند که علی بابا از موقعیت غالب خود در بازار سوءاستفاده کرده است و شرکت های تجاری را در پلتفرم خود مجبور می کند که طبق اصل"Er Xuan Yi"(فقط یکی از این دو را انتخاب کنید" عمل کرده و طبق آن  افتتاح فروشگاه یا شرکت در تبلیغات در سایر پلتفرم های رقیب را برای آنها ممنوع می سازد.

در بیانیه منتشره آمده است: "این شرکت با استفاده از نیروهای بازار ، قوانین و داده های پلتفرم خود، الگوریتم ها و سایر ابزارهای فنی ، انگیزه ها و مجازات های مختلفی را به منظور اجرای اصل Er Xuan Yi ، حفظ و تقویت قدرت بازار خود و دستیابی به مزایای رقابتی ناعادلانه وضع کرده است."

اداره کل امور کنترل و تنظیم بازار چین علاوه بر جریمه، خواستار آن شد که شرکت علی بابا کنترل داخلی و نظارت بر انطباق با الزامات نظارتی را تقویت کند. علی بابا موظف بود رقابت عادلانه را رعایت کرده کند و به مدت سه سال بدر اینباره ه مقامات گزارش دهد.

خود علی بابا ، درمورد تصمیم سازمان تنظیم بازار اعلام کرد  مجازات وضع شده  را "كاملاً قبول" کرده و آماده "اطاعت كردن كامل" است. این شرکت گفت: "ما تجارت خود را مطابق با قانون تقویت کرده، ساختار سیستم انطباق با الزامات نظارتی را تحکیم نموده و تعهدات اجتماعی خود را بهتر انجام خواهیم داد."

تحقیقات ضد انحصاری ععلیه لی بابا از اواخر سال 2020 آغاز شد. این شرکت تمایل خود را برای همکاری فعال با مقامات و انجام تجارت عادی با وجود تحقیقات ابراز کرده است.

گروه علی بابا بزرگترین شرکت اینترنتی در چین در زمینه تجارت الکترونیکی از سال 1999 است. این گروه همچنین صاحب پلتفرم های آنلاین Alibaba Pictures ، AliExpress ، Taobao ، Tmall است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала