شرکت آسترازنکا تحویل واکسن به اتحادیه اروپا را کاهش می دهد

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر شرکت آسترازنکا تحویل واکسن به اتحادیه اروپا را کاهش می دهد
شرکت آسترازنکا تحویل واکسن به اتحادیه اروپا را کاهش می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2021
اشتراک
فایننشال تایمز: شرکت دارویی انگلیس-سوئد آسترازنکا تقریبا نیمی از واکسن های ویروس کرونا را در این هفته به کشورهای اتحادیه اروپا تحویل می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز با استناد به اسنادی که در اختیار دارد اعلام کرد:  شرکت دارویی انگلیس-سوئد آسترازنکا قصد دارد 1.3 میلیون دوز واکسن را به کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین ایسلند و نروژ عرضه کند. در اواسط ماه مارس آسترازنکا پیش بینی کرده بود که محموله های تحویلی حدود 2.6 میلیون دوز باشد. با اینحال این شرکت از برنامه های خود برای تهیه 70 میلیون دوز در سه ماهه دوم چشم پوشی نمی کند.

آژانس دارویی اروپا، پس از بررسی اطلاعات تکمیلی در مورد واکسن آسترازنکا، روز چهارشنبه اعلام کرد که مزایای آن بیش از خطرات مرتبط با آن است، اما احتمال وجود ارتباط بین واکسیناسیون و وقوع بسیار نادر عوارض ترومبوآمبولیک در بیماران را تأیید کرد.

آسترازنکا شرکت بریتانیایی-سوئدی و چندملیتی داروسازی است، که دفتر مرکزی آن، در شهر لندن، بریتانیا مستقر می‌باشد. این شرکت در سال 2009 از نظر میزان فروش، پس از فایزر، نوارتیس، سانوفی و گلاکسواسمیت‌کلاین به عنوان پنجمین شرکت دارویی جهان، شناخته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала