اجازه ثبت واکسن اسپوتنیک وی در اتریش با دور زدن اتحادیه اروپا

© Sputnik / Vladislav Vodnev /  مراجعه به بانک تصاویر تولید محموله های آزمایشی واکسن روسی در ایران
تولید محموله های آزمایشی واکسن روسی در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2021
اشتراک
اتریش می تواند واکسن روسی ضد کرونای «اسپوتنیک وی» را در سطح ملی ثبت کند در صورتی که روند تایید واکسن توسط آژانس داروی اتحادیه اروپا طول بکشد.

به گزارش اسپوتنیک، صدر اعظم اتریش سباستین کورتس در این خصوص اطلاع داد.

به گفته ی وی تمامی روند ها در آژانس داروی اروپا بسیار طولانیست از جمله برای اینکه اتحادیه اروپا در مسئله واکسن عقب مانده است به طور مثال از بریتانیا و آمریکا عقب تر است.

کورتس در جریان گفتگوی مستقیم در اینستاگرام گفت: « البته امکان انجام این کار در سطح ملی وجود دارد در صورتی که توسط اروپا روند کار بسیار طولانی شود. کشورهایی در اروپا هستند که از چند واکسن استفاده می کنند مانند مجارستان یا صربستان که واکسن اسپوتنیک وی را هم به کار می برند و این برتری کشورهای مذکور است. برای آنکه آنها سریعتر می توانند واکسیناسیون مردم را انجام دهند. این کار زندگی را نجات می دهد.»

صربستان توافق نامه انتقال فن آوری های تولید واکسن اسپوتنیک وی را امضا کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
صربستان توافق نامه انتقال فن آوری های تولید واکسن "اسپوتنیک وی" را امضا کرد

وی افزود: « این کار به شدت به ما کمک می کند برای آنکه روند واکسیناسیون را به شدت سرعت می بخشد. من موافق انجام این کار هستم. ما اکنون  در حال بررسی و توافق بر سر این موضوع در دولت فدرال هستیم.»

وی در خاتمه گفت: « من بسیار امیدوارم که ما موفق شویم واکسن اسپوتنیک وی را تهیه کرده و استفاده کنیم. این تنها تصمیم من نیست بلکه من قاطعانه با این کار موافقم.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала