آمریکا، 7 شرکت چینی دیگر را به لیست سیاه تحریم علیه پکن افزود

© AFP 2023 / Mark Schiefelbein/Poolآمریکا، 7 شرکت چینی دیگر را به لیست سیاه تحریم علیه پکن افزود
آمریکا، 7 شرکت چینی دیگر را به لیست سیاه تحریم علیه پکن افزود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2021
اشتراک
وزارت بازرگانی آمریکا، امروز پنج شنبه، از تحریم علیه هفت سازمان فن اوری چینی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد:" این وزارتخانه هفت سازمان ابررایانه ای از چین را به لیست تحریم های علیه این کشور افزود، هفت شرکتی که عملیات های آنها مغایر با منافع ملی یا منافع سیاست بین المللی ایالات متحده است."

ایالات متحده  آمریکا در طی سالهای اخیر بارها چین را تهدید به تحریم می کند، وی را متهم به سرکوب اویغورها و سایر گروه های مسلمان، نقض حقوق بشر از جمله در تبت می کند، امریکا دعا می کند که قانون امنیت ملی هنگ کنگ از بین بردن استقلال عالی آن است. علاوه بر این واشنگتن از پکن می خواهد فشار نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی بر تایوان را پایان دهد. مقامات چینی همه این اتهامات را رد می کنند.

پیش از این در خبرها آمده بود که وزارت امور خارجه چین امروز شنبه در پاسخ به تحریم های یکجانبه از سوی آمریکا و کانادا علیه چین در خصوص سین کیانگ، تحریم هایی را علیه چند فرد و سازمان این دو کشور اعمال کرد.

وزارت خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد: "آمریکا و کانادا 22 مارس تحریم هایی را بصورت یکجانیه علیه چند فرد و سازمان در سین کیانگ، بر اساس شایعات و اطلاعات غلط، اعمال کردند. در پاسخ به این اقدام آنها طرف چینی تصمیم گرفت تا گیل مانچین، رئیس کمیسیون ایالات متحده در امور آزادی مذهبی بین‌المللی، تونی پرکین، نایب رئیس و مایکل چونگ نماینده کانادا را تحریم کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала