مخالفت روحانی با بستن مرز ترکیه

© Photo / IRNAمخالفت روحانی با بستن مرز ترکیه
مخالفت روحانی با بستن مرز ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2021
اشتراک
با وجود درخواست وزیر بهداشت مبنی بر توقف پروازهای ترکیه و بسته شدن مرز هوایی ترکیه به دلیل شیوع شدید کرونا در این کشور، رئیس جمهور ایران، پیشنهاد وزیر کشور مبنی بر باز ماندن مرز هوایی با ترکیه را پذیرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، روز شنبه ۱۱ فروردین، بود که سعید نمکی وزیر بهداشت ایران، در نامه ‌ای به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا، بر ضرورت توقف یک هفته ای ایاب و ذهاب از طریق مرزهای هوایی و زمینی با ترکیه به دلیل شیوع شدید بیماری کرونا در این کشور تأکید کرد.

لغو فوری تورهای ترکیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
لغو فوری تمامی تورهای ترکیه از ایران

در نامه رحمانی ‌فضلی به روحانی عنوان شده است: در شرایط تحریمی کشور فعالیت مرزها از ابعاد سیاسی، اجتماعی اقتصادی و مباحث مرتبط با ضرورت‌ های زندگی شهروندان از اهمیت فوق‌ العاده ‌ای برخوردار است، این امر در مورد مرزهای ایران با کشور ترکیه حساسیت بیشتری داشته زیرا تنها مسیر تردد به اروپا در حوزه تجاری و مسافری است.

در قسمت دیگری از نامه وزیر کشور ایران به روحانی آمده است: پس از بحث و تبادل نظر، پیشنهادات زیر مورد قبول اعضا قرار گرفته تا در صورت تایید حضرتعالی ابلاغ شود:

۱-با توجه به تبعات سوء توقف تردد از مرزهای هوایی و زمینی با کشور ترکیه موضوع بسته شدن مرزها در شرایط فعلی منتفی شود.

۲-جمعیت هلال احمر نسبت به انجام تشدید کنترل مسافران ورودی از کشور ترکیه در مرزهای زمینی و هوایی اقدام عاجل نماید.

۳-وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی نسبت به تعیین مراکز آزمایشگاهی مورد تایید در خارج، اقدام و اطلاع‌ رسانی لازم از طریق وزارتخانه‌ های راه و شهرسازی و امور خارجه به شهروندان و شرکت‌ های هواپیمایی انجام شود تا افراد با گواهی سلامت وارد کشور شوند.

۴-وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری...لغو تور ترکیه را به همه شرکت ‌های گردشگری ابلاغ کند.

پس از دریافت این نامه، رئیس جمهور ایران با رد درخواست وزیر بهداشت بابت بسته شدن مرزهای هوایی ترکیه، با پیشنهاد وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با بیماری کرونا مبنی بر باز ماندن مرزهای هوایی و زمینی با ترکیه و متوقف نشدن پروازهای ترکیه موافقت کرده است.

بنابراین گزارش شیوع ویروس کرونا این روزها در ترکیه به شدت در حال افزایش است و اغلب استان های این کشور به رنگ قرمز درآمده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала