اعلام دلایل گرانی مرغ در ایران

© Sputnik / Siavash Sobhgahi اعلام دلایل گرانی مرغ در ایران
اعلام دلایل گرانی مرغ در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2021
اشتراک
وزیر جهاد کشاورزی ایران دلایل عمده گرانی مرغ در این کشور طی روزهای اخیر را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از راهبرد معاصر، کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی ایران اظهار داشت: در دو روز گذشته متوجه این موضوع شدیم که از مرز‌های بانه و سقز، جوجه یکروزه از کشور خارج شده و این موضوع ضربه بزرگی به تولید گوشت و مرغ وارد کرده است.

هدیه نوروز ۱۴۰۰، بحران مرغ و کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
هدیه نوروز ۱۴۰۰، بحران مرغ و کرونا در ایران

خاوازی در جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس ایران بیان داشت: موضوع خروج جوجه‌های یکروزه از کشور را با نهاد‌های مربوطه از جمله اطلاعات سپاه درمیان گذاشتیم و امیدواریم این موضوع به طور کلی برطرف شده باشد.

وزیر جهاد کشاورزی ایران افزود: یکی از علت‌های مهم به هم ریختن بازار مرغ، قیمت گذاری‌های متفاوت این محصول در استان‌های مختلف بود که این موضوع باعث شد مثلا مرغی که می‌بایست از یزد به جنوب کرمان می‌رفت به دلیل قیمت بهتر به فارس برود و در آنجا به فروش برسد که این مسئله باعث به هم ریختن بازار مرغ و عدم تعادل در توزیع شد.

وی تصریح کرد: نکته دیگر، احتکار و انجماد است متاسفانه گروه‌های بزرگی دست به احتکار و انجماد زدند حتی برخی دستگاه‌ها که به بدنه حاکمیت وصل هستند و نباید دست به انجماد مرغ می‌زدند این کار را انجام دادند. شرکت‌های قطعه بندی نیز سه شیفته کار کردند و به طوری که در مراجعه به فروشگاه‌ها مرغ قطعه بندی شده به میزان وفور بود، اما مرغ کامل یافت نمی‌شد. به این ترتیب هر چه مرغ به بازار تزریق می‌شد نیاز برطرف نمی‌شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала