اسرائیل از اظهارات رابرت مالی درباره برجام از کوره در رفت

© AFP 2023 / Gali Tibbonاسرائیل از اظهارات رابرت مالی درباره برجام از کوره در رفت
اسرائیل از اظهارات رابرت مالی درباره برجام از کوره در رفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
اشتراک
مسئولان ارشد اسرائیلی اظهار داشتند: رابرت مالی طوری رفتار می‌کند که گویا نماینده سازمان ملل متحد است و از بی‌اعتمادی دو طرف ایران و آمریکا نسبت به یکدیگر سخن می‌گوید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دویچه وله، رهبران اسرائیل آنگونه که رسانه های این کشور گزارش کرده اند، از سخنان برجامی مسئول امور ایران در دولت آمریکا خشمگین هستند. آنها به اظهارات اخیر رابرت مالی در ارتباط با ایران واکنش نشان داده و گفته اند، اگر مطالب او بازتاب دهنده سیاست آمریکا باشد، اسرائیل با آن مشکل دارد.

نتیجه مذاکرات هسته‌ای در وین چه خواهد بود؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
نتیجه مذاکرات هسته‌ای در وین چه خواهد بود؟

شبکه خبری دویچه وله گزارش داد: موضوع به مصاحبه اخیر رابرت مالی، مسئول امور ایران در دولت جو بایدن برمی‌گردد.

رابرت مالی در مصاحبه خود با "ساعت خبر" روز جمعه دوم آوریل فرستنده پی.‌بی.‌اس، از آمادگی آمریکا به بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ گفته بود. مالی در این مصاحبه به لزوم تمدید دوره تعهدات برجامی ایران اشاره ‌ای نکرد و در عین حال از دیگر موارد مورد اختلاف با ایران و از جمله درباره برنامه موشکی این کشور هم حرفی نزد.

بر اساس این گزارش، اسرائیل "جروزالم پست" در گزارشی به نارضایتی مسئولان ارشد اسرائیل نسبت به اظهارات اخیر رابرت مالی پرداخته است.

این روزنامه به نقل از مقامات ارشد اسرائیل نوشته است که این کشور با رویکرد رابرت مالی در قبال توافق هسته‌ای "مشکل" دارد.

جروزالم پست بی ‌آنکه نامی از سیاستمداران و مسئولان اسرائیلی نامی ببرد، به نقل از یکی از آن‌ها نوشته است: اگر اظهارات رابرت مالی بازتاب دهنده سیاست و مواضع آمریکا باشد، اسرائیل با آن مشکل دارد.

گفته شده است که رابرت مالی هیچ کجا در کل مصاحبه خود درباره این موضوع که هدف اصلی مانع شدن از تجهیز ایران به جنگ افزار هسته‌ای است، چیزی نگفته است.

یکی از مسئولان ارشد اسرائیلی به روزنامه جروزالم پست گفته است: رابرت مالی طوری رفتار می‌کند که گویا نماینده سازمان ملل متحد است و از بی‌اعتمادی دو طرف [ایران و آمریکا] نسبت به یکدیگر سخن می‌گوید.

مسئولان ارشد اسرائیلی با اشاره به این موضوع که محدودیت‌های پیش ‌بینی شده برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران در دهه آینده به پایان می‌رسد، بر لزوم تمدید این محدودیت‌ها و همچنین تشدید آنها تاکید ورزیده‌اند.

دویچه وله افزود که باید یادآور شد که مقامات اسرائیلی و همچنین مسئولان عربستان خواستار مشارکت کشورهای منطقه در مذاکرات هسته‌ای با ایران شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала