خطیب‌زاده: گفتگوی مستقیم و غیر مستقیمی بین ایران و آمریکا انجام نخواهد شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب ‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب ‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به نشست کمیسیون برجام تاکید کرد که هیچ گفت‌وگوی مستقیم و غیر مستقیمی بین ایران و آمریکا در وین انجام نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در اولین نشست خبری خود در سال۱۴۰۰ که به علت شیوع کرونا، در فضای باز و در میدان مشق وزارت خارجه با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شده بود با اشاره به نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام به صورت مجازی گفت : ادامه این نشست فردا در وین برگزار می شود.

اولیانوف: تماس غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن را تسهیل می کنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2021
اولیانوف: تماس غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن را تسهیل می کنیم

وی افزود: آن چه که فردا در وین  انجام می شود فرقی با نشست‌های ادواری گذشته  ندارد و ادامه نشست روز جمعه است که به صورت حضوری برگزار می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران یادآور شد: دستورالعمل این نشست رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران یا چگونگی  اجرای تعهدات برجامی از سوی طرف‌های مقابل است.

خطیب زاده تاکید کرد: سند راهبردی ایران و چین حاوی هیچ قراردادی ، هیچ رقم و هیچ حق انحصاری برای طرفین و هیچ تعهد مشخصی برای دو طرف نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه  ایران با بیان این  کاپیتان نفت‌کش کره‌ای سوءسابقه نداشته است، گفت : با توجه به درخواست‌های طرف کره‌ای ، ما پیشنهادات خود را به قوه قضاییه و مقام قضایی با نظرات مثبت  ارائه کردیم و باید منتظر تصمیم مقام قضایی در مورد وضعیت نفت‌کش کره‌ای باشیم.

وی همچنین با تایید خبر سفر نخست ‌وزیر کره جنوبی به تهران گفت:  انتظار داریم که نخست ‌وزیر کره جنوبی  در جریان سفر خود به تهران  حامل راه حل‌هایی  برای آزادسازی منابع  ایران در این کشور باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала