آخرین اخبار درباره فعالیت مریخ نورد سازمان ناسا در سطح مریخ + ویدئو

© REUTERS / NASA/JPL-Caltechآخرین اخبار درباره فعالیت مریخ نورد سازمان ناسا در سطح مریخ + ویدئو
آخرین اخبار درباره فعالیت مریخ نورد سازمان ناسا در سطح مریخ + ویدئو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2021
اشتراک
در اواسط ماه آوریل ، مریخ نورد Perseverance (استقامت) برای اولین بار در تاریخ اکتشافات فضایی یک هلی کوپتر را به آسمان پرتاب می کند و فعلاً علائم لیزری را روی سنگهای سطح مریخ قرار می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، اولین پرواز آزمایشی بالگرد بدون سرنشین Ingenuity 8 آوریل یا دیرترانجام می شود. در هنگام پرتاب اول ، هلی کوپتر تا ارتفاع حدود 3 متر بالا می رود ، به مدت 30 ثانیه بالای سطح زمین معلق می ماند ، در اطراف محور خود در جای خود می چرخد ​​و سپس فرود می آید. طبق برنامه ای که مهندسان ناسا(آژانس فضایی آمریکا) روز قبل از پرواز به رایانه بالگرد ارسال می کنند ، کل روند به طور خودکار انجام می شود. دوربین 0.5 مگاپیکسلی در پایین دستگاه در طول این روند در هر   ثانیه 30عکس می گیرد (یعنی در واقع  فیلم می گیرد).

همچنین این هلی کوپتر دارای یک دوربین بهتر 13 مگاپیکسلی است که به سمت افق هدایت می شود. هنگامی که هلی کوپتر در هوا است ، او محیط اطراف را بررسی می کند. به نوبه خود ، مریخ نورد "استقامت" مجهز به چندین دوربین ، پرواز بالگرد مریخی را از سطح سیاره سرخ ضبط خواهد کرد. سپس تمام عکس ها به زمین ارسال می شوند.

یک کاوشگر مریخ‌نورد  است که  برای استفاده در مأموریت مریخ ۲۰۲۰ ناسا  ساخته شده ‌است. این مریخ نورد در تاریخ ۳۰ ژوئیهٔ ۲۰۲۰ برای مأموریت مدارگردی مریخ  پرتاب شد و در ۱۹ فوریهٔ ۲۰۲۱ در مریخ فرود آمد. این مریخ‌نورد از مرکز فضایی کندی در پایگاه کیپ کاناورال، فلوریدا رهسپار مریخ شد. محل فرود مریخ‌نورد "استقامت"،دهانهٔ مریخی جیزرو در نظر گرفته شده‌است.

مریخ‌نورد استقامت که به بزرگی یک اتومبیل سواری است با هفت ابزار علمی برای مطالعهٔ سطح مریخ در دهانهٔ جیزرو مجهز است. تجهیزات مریخ‌نورد استقامت در مجموع ۲۳ دوربین و دو میکروفون یک دستگاه تهیهٔ اکسیژن با خود دارند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала