کمیسیون برجام آماده حل اختلافات پیرامون توافق با ایران است

© Sputnikاولیانوف: شرکت کنندگان در جلسه کمیسیون برجام آماده حل اختلافات پیرامون توافق ایران هستند
اولیانوف: شرکت کنندگان در جلسه کمیسیون برجام آماده حل اختلافات پیرامون توافق ایران هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2021
اشتراک
میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین اعلام نمود که شرکت کنندگان در جلسه کمیسیون برجام آماده حل اختلافات پیرامون توافق ایران (برجام) هستند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت: " شرکت کنندگان در جلسه کمیسیون مشترک برجام آمادگی خود را برای حل مسائل بحث برانگیز پیرامون توافق ایران تأیید کردند."

وی  در این مورد گفت: "جلسه مجازی کمیسیون مشترک برجام به پایان رسیده است. این مذاکرات بصورت تجاری بود و ادامه خواهد یافت. تصور این است که ما در مسیر درستی هستیم، اما قدم بعدی آسان نخواهد بود و نیاز به تلاش های شدید دارد. طرف های مربوطه برای این کار آماده هستند."

 اولیانوف همچنین اعلام کرد که موضوع احتمال احیای برنامه جامع اقدام مشترک مشترک (برجام) در مورد ایران طی یک و نیم تا دو ماه آینده حل خواهد شد. وی گفت: " در مورد ایران، وضعیت روشن نیست. ما اکنون در یک مرحله انتقالی هستیم و در یک و نیم تا دو ماه آینده، در این خصوص تصمیم گیری می شود که آیا امکان احیای برجام، معروف به توافق هسته ای وجود دارد یا این توافق تا پایان سال در حالت نیمه فعال خواهد ماند. به گفته وی، تا کنون هیچ مذاکره مستقیمی در این خصوص انجام نشده است، اما تماس های دیپلماتیک همچنان ادامه دارد. در عین حال اولیانوف به عامل زمان اشاره کرد. وی به ویژه یادآوری کرد که انتخابات ریاست جمهوری قرار است 18 ژوئن (28 خرداد) در ایران برگزار شود، در آستانه انتخابات و پس از آن مذاکره بسیار دشوار خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала