رسانه‌ها: آمریکا به دنبال حفظ تحریم‌ها به عنوان اهرم فشار علیه ایران نیست

© Sputnik / Nasibeh Esmaeiliرسانه‌ها: آمریکا به دنبال حفظ تحریم‌ها به عنوان اهرم فشار علیه ایران نیست
رسانه‌ها: آمریکا به دنبال حفظ تحریم‌ها به عنوان اهرم فشار علیه ایران نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2021
اشتراک
نیویورک تایمز در گزارشی به نشست روز سه‌شنبه کمیسیون مشترک برجام پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی بدون بردن نام از قول یک مقام آمریکایی می‌نویسد که ایالات متحده از تحریم به عنوان "اهرم فشار" بر تهران استفاده نخواهد کرد.

لودریان خطاب به ظریف: ایران از هرگونه نقض بیشتر تعهدات کنونی خودداری ورزد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2021
جزئیات گفت‌و‌گوی تلفنی وزرای خارجه ایران و فرانسه پیش از نشست وین

نیویورک تایمز از قول این مقام‌ ارشد دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نوشت: دولت آمریکا به دنبال حفظ برخی از تحریم‌های هسته‌ای به عنوان اهرم فشار نیست.

این مقام آمریکایی با اشاره به سیاست فشار حداکثری دونالد ترامپ علیه تهران اظهار داشت: کارزار فشار حداکثری که توسط دولت ترامپ علیه ایران اعمال شد، شکست خورده است.

پیشتر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران بعد از پایان نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام در ۲ آوریل ۲۰۲۱ در گزارشی توییتری درباره این نشست نوشت: در نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام، ایران، اتحادیه اروپا، سه کشور اروپایی به اضافه ۲ کشور (چین و روسیه) موافقت کردند که مذاکرات حضوری را سه شنبه هفته آینده در وین از سر بگیرند. هدف: سریعاً نهایی‌کردن رفع تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای، از طریق طراحی مسیر رفع تمام تحریم‌ها و پس از آن توقف تدابیر جبرانی از سوی ایران.

وزارت خارجه آمریکا با اعلام حضور نماینده‌ این کشور در نشست روز سه‌شنبه در وین، تصریح کرد: ما برای شرکت در گفت‌وگوها با شرکای اروپایی، روسیه و چین برای مشخص کردن موضوعاتی که شامل بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام با ایران است، موافقت کردیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала