اعلام زمان تقریبی پایان تحقیقات در مورد چگونگی به گل نشستن کشتی در کانال سوئز

© Sputnik / Press service of the Suez Canal /  مراجعه به بانک تصاویر Буксир возле контейнеровоза Ever Given, севшего на мель на 151-м километре Суэцкого канала
Буксир возле контейнеровоза Ever Given, севшего на мель на 151-м километре Суэцкого канала - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2021
اشتراک
اسامه رابعه، رئیس اداره کانال سوئز اعلام کرد تحقیقات در مورد حادثه مسدود شدن کانال سوئز به دلیل به گل نشست کشتی کانتینربر زمینی Ever Given حداقل یک هفته طول خواهد کشید.

به گزارش اسپوتنیک، اسامه رابعه گفت: "جدول زمانی دقیق را نمی توان ذکر کرد و قطعاً این کار سریع و آسانی نیست. تحقیقات حداقل یک هفته به طول خواهد انجامید."

سقوط قیمت نفت پس از باز شدن کانال سوئز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
سقوط قیمت نفت پس از باز شدن کانال سوئز

به گفته وی ، کارشناسان با تجزیه و تحلیل "جعبه سیاه" که تمام مکالمات و تمام اقدامات خدمه و همچنین فیلم ها و اسناد مختلف را ضبط کرده، به تمام شرایط حادثه پی خواهند برد.

تحقیقات درباره این حادثه از روز چهارشنبه آغاز شده است. رابعه گفت که کمیسیون ویژه شامل یک کارشناس حقوق دریایی ، یک عض ومدیریت  کانال ، یک مهندس و یک متخصص در امور پرداخت غرامت است.

کشتی کانتینربر 400 متری Ever Given که هفته گذشته در حال حرکت از چین به سوی هلند بود، در 151 کیلومتری کانال سوئز به گل نشسته، به مدت 6 روز آن را مسدود کرده و مانع تردد در این کانال شد. روز دوشنبه، کشتی به گل نشسته پس از چندین بار تلاش با کمک بیش از 15 یدک کش آزاد و  از ساعت 20 و 30 دقیقه روز دوشنبه به وقت تهران پیمایش در کانال سوئز از سر گرفته شد.

کانال سوئز آب‌راهی در مصر به درازای ۱۹۲ کیلومتر است که دریای مدیترانه را به دریای سرخ پیوند می دهد. کانال سوئز سریع ‌ترین مسیر کشتی ‌رانی بین اروپا و آسیا‌ است. چیزی حدود ۱۲ درصد کل تجارت دریایی دنیا از این کانال انجام می‌شود. این کانال یکی از منابع اصلی درآمد ارزی کشور مصر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала