استفاده پسر بایدن از درآمد کار در اوکراین برای خرید مواد مخدر و الکل

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisهانتر بایدن پسر جو بایدن
هانتر بایدن پسر جو بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2021
اشتراک
هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعتراف کرد که پول دریافت شده به خاطر کار خود در هیئت مدیره شرکت گاز "بوریسما" (Burisma) اوکراین را صرف خرید الکل و مواد مخدر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در کتابی تحت  عنوان "چیزهای زیبا" بیان شده اکه از 6 آوریل به معرض فروش گذاشته خواهد شد. بخشهایی از متن این متاب توسط روزنامه واشنگتن پست منتشر شده است.

هانتر بایدن پسر جو بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2021
چگونگی قضیه تپانچه پسر بایدن

به گفته وی، پول دریافت شده از "بوریسما" تنها باعث تشدید وابستگی وی به الکل و مواد مخدر شد که "رابطه وی با خانواده و حرفه اش را از بین برد".

هانتر بایدن در کتاب خاطرات خود توضیح می دهد که چگونه پس از مرگ برادرش بر اثر ابتلا به سرطان در سال 2015 با اعتیاد به مواد مخدر مبارزه کرده و از جمله در مراکز توان بخشی تحت درمان قرار گرفت. در متن کتاب آمده است:"در پنج سال گذشته، ازدواج من که دو دهه به طول انجامید، از هم پاشید، اسلحه به صورتم نشانه گرفتند، زمانی ناپدید شدم، با پرداخت شبی 59 دلار در متل ها زندگی می کردم، و <.. .> خانواده ام را حتی بیشتر از خودم پریشان کردم".

با این حال ، او شروع کار خود در بوریسما را در زمانی كه جو بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور ایالات متحده خدمت می كرد ، غیر اخلاقی نمی داند. فعالیت سیاسی پدرش به او کمک کرد ، با این حال ، او گفت ، نه او و نه پدرش به خصوص در مورد بوریسما "کار غیرقانونی" نکردند.

همچنین هانتر بایدن در این کتاب اظهار داشت که از کار در شرکت گاز بوریسما در اوکراین پشیمان است.

هانتر بایدن بارها توجه مطبوعات و مخالفان پدرش از حزب جمهوریخواه آمریکا را جلب کرده است. این در درجه اول به دلیل کشف شواهد جدید در مورد شرکت نفت و گاز بوریسما بوده که در اوکراین فعالیت می کرد.

پسر بایدن زمانی که پدرش معاون رئیس جمهور در دولت باراک اوباما رئیس جمهور پیشین بود، به عنوان عضوی از هیئت مدیره شرکت بوریسما کار می کرد. در دسامبر سال 2020 ، وزارت دادگستری ایالات متحده در چارچوب تحقیقات در مورد پرونده های مالیاتی هانتر بایدن ، به ارتباطات او با طرف اوکراینی علاقه مند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала