آژانس: ایران غنی سازی اورانیوم در آبشار چهارم سانتریفیوژهای نسل جدید را آغاز کرد

© AP Photo / Ronald Zakآژانس: ایران غنی سازی اورانیوم در آبشار چهارم سانتریفیوژهای نسل جدید را آغاز کرد
آژانس: ایران غنی سازی اورانیوم در آبشار چهارم سانتریفیوژهای نسل جدید را آغاز کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2021
اشتراک
آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام نمود در نطنز، ایران چهارمین آبشار سانتریفیوژهای نسل جدید را برای غنی سازی اورانیوم در یک کارخانه زیرزمینی را راه اندازی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز با استناد به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش داد که ایران چهارمین آبشار سانتریفیوژهای نسل جدید را برای غنی سازی اورانیوم در یک کارخانه زیرزمینی در نطنز را  راه اندازی کرده است.

بیانیه آژانس انرژی اتمی درباره غنی سازی اورانیوم در نطنز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
بیانیه آژانس انرژی اتمی درباره غنی سازی اورانیوم در نطنز

در این گزارش آمده است: "آژانس در تاریخ 31 مارس 2021 تاکید کرد که در کارخانه غنی سازی سوخت نظنز، ایران تأمین UF6 طبیعی (هگزا فلوراید اورانیوم) به آبشار چهارم سانتریفیوژهای 174 IR-2m را آغاز کرده است."

همچنین یادآور می شود که ایران دو آبشار سانتریفیوژ IR-2m دیگر نصب کرده است ، اما از آنها برای غنی سازی استفاده نکرده است.

پیش از این، آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی گفت: در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۲۱ (۲۵ اسفند) آژانس تایید کرده که ایران گازدهی به آبشار ۱۷۴ سانتریفیوژهای IR-۴ را که پیشتر در سایت غنی سازی اورانیوم با گاز هگزا فلوراید اورانیوم يو اف 6 نصب کرده بود را آغاز کرده است.

آژانس اتمی همچنین گزارش می دهد، ایران اعلام کرده است که اکنون قصد دارد آبشار دیگری از سانتریفیوژهای IR-۴ را در سایت غنی سازی اورانیوم (FEP) نصب کند اما نصب آن آبشار هنوز آغاز نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала