هشدار پلیس فتا درباره اپلیکیشن های فالگیری

© Sputnik / Viktor Tolochkoهشدار پلیس فتا درباره اپلیکیشن های فالگیری
هشدار پلیس فتا درباره اپلیکیشن های فالگیری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2021
اشتراک
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا: نزدیک به یک سوم از اپلیکیشن های اندرویدی فالگیری حاوی بدافزار هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سرهنگ دوم علی محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا اعلام کرد: فضای مجازی، فرصت ارتباط‌گیری با طیف گسترده‌ای از مردم، انجام تبلیغات مختلف و درآمدزایی را برای کاربران فراهم آورده است و در این ‌بین افرادی هستند که سعی دارند از این فرصتها سوءاستفاده کرده و اهداف مجرمانه خود را عملی کنند.

وی افزود: برخی از افراد با راه‌اندازی اکانتهای کاربری در شبکه‌های اجتماعی و با تبلیغات خلاف واقع و اغواکننده سعی دارند تعداد فالورهای خود را افزایش داده و برخی دیگر نیز با جلب اعتماد کاربران و طراحی و راه‌اندازی بدافزارهای  مختلف به دنبال کلاه‌برداری از آنها هستند. این موضوع باعث شده کلاهبرداران در فضای مجازی اقدام به طراحی برنامکهایی تحت عنوان فالگیر، بخت‌گشا، باطل‌کننده سحر و جادو کرده و با روشهای مختلف از هموطنان کلاهبرداری کنند.

این مقام انتظامی ایران ادامه داد: در برخی مواقع طالع‌بینی و فالگیری در فضای مجازی می‌تواند به قیمت سرقت اطلاعات تمام شود، با توجه به اینکه سرقت اطلاعات خصوصی و کاری کاربران یکی از مهمترین اهداف مجرمان سایبری است لذا کاربران گرامی با دقت و هوشیاری بیشتری در فضای مجازی فعالیت داشته باشند. بر اساس گزارش تیم تحلیل بیت‌بان، از 615 برنامه‌ فال و طالع‌بینی موجود در فروشگاه‌های اندرویدی، نزدیک به یک‌سوم، یعنی 197 مورد از آنها بدافزار بوده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала