مقام ایرانی: واکسن کووید-19 "فخرا" دارای استانداردهای روز دنیا می باشد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر مقام ایرانی: واکسن کووید-19 "فخرا" دارای استانداردهای روز دنیا می باشد
مقام ایرانی: واکسن کووید-19 فخرا دارای استانداردهای روز دنیا می باشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2021
اشتراک
رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح ایران: تمام مراحل توسعه واکسن کووید-19 "فخرا" از ابتدا تا مرحله کارآزمایی به طور کامل براساس اصول علمی و استاندارد‌های روز دنیا انجام شده است تا یکی از واکسن‌های خوب، موثر و بی خطر باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسن عراقی‌زاده، رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح ایران، درباره واکسن کووید-19 ایرانی "فخرا" و لزوم استفاده از واکسن‌های ایرانی گفت: ۱۰۰ درصد و در هر شرایطی استفاده از محصولات باکیفیت و تهیه شده بر مبنای اصول علمی که استاندارد‌های لازم را داشته باشد در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: امروز که ما توانستیم به این فناوری دست پیدا کنیم چندین گروه مختلف اعم از مجموعه‌های نظامی و غیر نظامی مانند وزارت بهداشت و شرکت‌های خصوصی به فناوری ساخت واکسن دست پیداکرده اند و توان تولید آن را دارند. به همین دلیل هم طبیعی است از توان داخلی استفاده کنیم. البته با توجه به اینکه گروه‌های آسیب پذیری داریم که در اولویت واکسیناسیون هستند در مراحل اولیه و قبل از رسیدن به تولید انبوه حتما باید از واکسن‌های خارجی مورد تایید وزارت بهداشت استفاده کنیم.

سردار عراقی زاده با بیان اینکه ما از همه مراحل ساخت واکسن ایرانی فخرا بازدید داشته‌ایم، اظهار کرد: ستاد کل نیرو‌های مسلح از ابتدای این پروژه در جریان تولید این واکسن بوده و تمام استاندارد‌های علمی روز دنیا با نظارت مجموعه‌های مسئول این کار در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از ابتدا طی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала