پانصد و 10 نفر قربانی تظاهرات میانمار

© REUTERS / Stringerپانصد و 10 نفر قربانی تظاهرات میانمار
پانصد و 10 نفر قربانی تظاهرات میانمار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2021
اشتراک
طی 24 ساعت گذشته 51 معترض دیگر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اخبار منتشره  انجمن کمک به زندانیان سیاسی میانمار تاکنون 510تن از معترضان کودتا در میانمار کشته شده‌اند. از 5 ماه فوریه روز آغاز تظاهرات گسترده علیه حکومت نظامی بیش از 500 نفر جان خود را از دست داده اند.

بر اثر اعمال خشونت و تیراندازی نیروهای امنیتی میانمار علیه معترضان به کودتا تاکنون 510 نفر جان باخته‌اند.

کمیته زندانیان سیاسی میانمار طی گزارشی اعلام کرد که شمار افرادی که در نتیجه مداخله نیروهای امنیتی در اعتراضات علیه کودتای نظامی و بازداشت اعضای دولت در این کشور جان خود را از دست دادند به 510 نفر رسید. درجریان اعتراضات علیه کودتا کنون 2 هزار و 574 نفر بازداشت شده‌اند. همچنین حکم بازداشت 120 تن دیگر نیز صادر شده‌است.

ارتش میانمار روز اول فوریه سال جاری در پی بازداشت میو انیونت، سخنگوی حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و آنگ سان سوچی، رهبر این حزب و وزیر خارجه این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد قدرت به مین آنگ هلینگ، فرمانده کل ارتش منتقل شده است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Pishvand (@pagepishvand)

نظامیان در بیانیه‌ای تاکید کردند این کودتا به علت عدم رسیدگی به تقلب در انتخابات 8 نوامبر 2020 انجام گرفته و کنترل کشور را تا یک سال آینده بر عهده گرفته‌اند.

اعتراضات علیه کودتا در میانمار از روز 5 فوریه آغاز و کماکان ادامه دارد و تاکنون در شهرهای مختلف این کشور بیش از صد معترض بر اثر مداخله نیروهای امنیتی جان باخته‌ و بالغ بر 2000 نفر نیز بازداشت شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала