استفاده از واکسن آسترازنکا در کانادا متوقف شد

© REUTERS / DADO RUVICواکسن آسترازنکا
واکسن آسترازنکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2021
اشتراک
واکسیناسیون با این واکسن برای افراد بالای 55 سال در کانادا متوقف شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «آسوشیتدپرس»، کانادا استفاده از واکسن آسترازنکا را به دلیل بروز لخته خون در افراد واکسینه شده متوقف کرد.

شلی دیکس معاون رئیس کمیته مشورتی ملی ایمن‌سازی کانادا اعلام کرد که استفاده از این واکسن برای افراد بالای55 سال متوقف شده است. مطابق با گفته دکتر ریمر، ایجاد لخته خون پس از واکسیناسیون  یک نفر در 100 هزار نفر را شامل می شود. قبلا گزارش شده بود که چنین عارضه جانبی یک نفر در یک میلیون بود.

توافق  روسیه و چین برای تولید واکسن اسپوتنیک وی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
توافق روسیه و چین برای تولید واکسن اسپوتنیک وی

گفتنی است که کارایی این واکسن  3 درصد پایین تر از سطحی اعلام شده است که قبلا گزارش شده بود.  تأثیرگذاری این واکسن 76 درصد است.

دانمارک اولین کشوری بود که پس از گزارش لخته خود در برخی از افراد واکسینه شده و فوت یک نفر تزریق واکسن آسترازنکا را متوقف کرد. مقامات بهداشتی این کشور می‌گویند تصمیمشان یک اقدام «پیشگیرانه» بوده است.

نروژ و ایسلند و بلغارستان نیز تزریق این واکسن را متوقف کردند. تایلند هم تا زمان بررسی واکسن، مصرف آن را به تأخیر انداخته است.

در اتریش، مرگ یک فرد چهل و نه ساله در اثر ایجاد لخته خون ده روز پس از زدن واکسن و نیز بستری شدن یک زن سی و پنج ساله، منجر به توقف استفاده از یکی از محموله‌های واکسن شد. در نهایت کارشناسان گفتند هیچ یک از این موارد به واکسن مربوط نبوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала