واکنش جهانگیری به تحریم های آمریکا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش جهانگیری به تحریم های آمریکا
واکنش جهانگیری به تحریم های آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2021
اشتراک
معاون اول رییس جمهور ایران: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که فشار حداکثری به شکست کشیده شده، مجبور هستند به برجام برگردند و تحریم‌ها را لغو کنند و به نظر می‌رسد شرایط مناسبی برای تولید کشور فراهم خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور ایران با اشاره به شکست فشار حداکثری توسط آمریکا گفت: آمریکا مجبور به لغو تحریم‌ها است.

معاون اول رییس جمهور ایران با بیان اینکه تولیدکنندگان در شرایط تحریم به خوبی ایستادگی کردند و نباید فراموش شوند گفت: در زمان جنگ اقتصادی آمریکا ورود بیش از 2 هزار و 500 قلم کالا به کشور ممنوع شد که این موقعیت بسیار خوبی برای تولیدکنندگان داخلی بود تا بتوانند تولید و بازار را در سیطره خود داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه نظام بانکی در ایران پشتوانه اصلی تولید و اقتصاد است افزود: اقتصاد ایران بانک محور بوده و سهم بازار سرمایه در مقابل تسهیلات بانک‌ها کم است و در این راستا باید از بنگاه‌های اقتصادی حمایت شود، زمانی است که شرایط برای همه بنگاه‌ها یکسان است اما برخی از فعالان این بنگاه‌ها گردن‌کشی می‌کنند و پرداخت تسهیلات را به تعویق می‌اندازند و در این زمینه باید جلوی این افراد ایستاد و در مقابل در برابر برخی دیگر که به لحاظ شرایط اقتصادی قادر به پرداخت نبوده‌اند باید نرمش نشان داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала