حمله تند کیم یو جونگ به رئیس جمهور کره جنوبی

© AP Photo / Pool / Jorge Silvaکیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی و عضو علی البدل کمیته مرکزی قدرتمند «حزب کارگر» حاکم
کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی و عضو علی البدل کمیته مرکزی قدرتمند «حزب کارگر» حاکم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2021
اشتراک
خواهر رهبر کره شمالی، رئیس جمهور کره جنوبی را «طوطی گستاخ آمریکا» نامید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری کره شمالی،، کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی، رئیس جمهور کره جنوبی را به دلیل سرزنش کره شمالی به لحاظ پرتاب موشک ها،«طوطی گستاخ آمریکا» نامید.

کیم یو جونگ، عضو علی البدل کمیته مرکزی قدرتمند «حزب کارگر» حاکم و مقام ارشد کره شمالی که از جمله مسئولیت رسیدگی به روابط میان دو کره را به عهده دارد، یادآور شد که در ژوئیه سال 2020، ریاست کره جنوبی تسلیحات دفاعی را مورد تحسین قرار داد و حتی از طراحی موشک های بالستیکی صحبت کرد که «برای دفاع از شبه جزیره کره از نظر برد کافی خواهد بود و کلاهک های بزرگتری خواهند داشت».

ایران و کره جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2021
دارایی‌های تهران در سئول در چه زمانی آزاد خواهند شد؟

به گفته کیم یو جونگ، پیونگ‌یانگ و سئول به طور برابر پرتاب موشک های بالستیکی را به انجام رساندند، اما کره جنوبی این آزمایشات را برای صلح و گفتگو در شبه جزیره کره ضروری می داند و آزمایشات کره شمالی را یک کار بیفایده و نامناسب می داند که ایجاد نگرانی می کند و باعث بروز تشنج در روند گفتگو می شود. چنین خودخواهی باعث تعجب می شود.

گفتنی است خواهر رهبر کره شمالی چندی پیش پس از رزمایش های آمریکا و کره جنوبی اظهار داشت که تمرین‌های جنگی نمی‌تواند با گفتگو همزیستی داشته باشد، خصومت با همکاری نمی‌تواند همزیستی داشته باشد.

کیم در پایان گفت رفتار گستاخانه و غیر منطقی سئول « ماننده دو قطره آب شبیه اقدامات راهزنانه آمریکاست» که پیونگ یانگ را «خطاکار» و اقدامات دفاعی آن را نقض قطعنامه سازمان ملل و خطری برای جامعه جهانی می نامند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала