کرملین دعوت بایدن از پوتین به نشست اقلیمی را بررسی می کند

© Sputnik / Natalia Seliverstovaکرملین دعوت بایدن از پوتین به نشست اقلیمی را بررسی می کند
کرملین دعوت بایدن از پوتین به نشست اقلیمی را بررسی می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
اشتراک
سخنگوی کرملین درباره اینکه آیا پوتین دعوت بایدن برای شرکت در نشست اقلیمی را می‌پذیرد اظهارنظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رهبر روسیه گفت: " دعوت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای شرکت در اجلاس آب و هوا در زمان مناسب بررسی خواهد شد، کرملین این موضوع را بسیار مهم می داند.

پسکوف در پاسخ به پرسش یکی از روزنامه نگاران که در صورت دریافت دعوت نامه از سوی بایدن، آیا پوتین می پذیرد؟ گفت: "این به روال مناسب مورد بررسی قرار می گیرد. البته این موضوع بسیار مهم است و اگر قبلاً از طریق مجاری رسمی وارد شده باشد، به روال مناسب بررسی خواهد شد."

کاخ سفید قبلاً تأیید کرده بود که بایدن از پوتین در میان 40 رهبر جهان برای نشست آب و هوایی 22-23 آوریل که یک نشست آنلاین است، دعوت کرده است.

پسکوف گفت، در مورد اینکه آیا رئیس جمهور روسیه علاقه مند به شرکت در چنین جلسه ای است، گفت: "شما می دانید كه رئیس جمهور توجه زیادی به مسائل آب و هوایی دارد. شما می دانید كه روسیه یكی از طرفین كنوانسیون پاریس است، كه كشور ما موضعی بسیار مسئولانه و ثابت دارد. اما در مورد این نشست، احتمالاً مدتی طول خواهد كشید تا چکونگی مشارکت روشن شود. "

وی همچنین خاطرنشان کرد که هنوز از دریافت دعوت نامه رسمی از طرف آمریکایی اطلاعی ندارد.

نماینده کرملین گفت: " "من هنوز نمی دانم که آیا این دعوت قبلاً از طریق کانال های رسمی از طریق کانال های دیپلماتیک منتقل شده است یا خیر. من حتما پیگیر خواهم شد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала