اولیانوف: وضع احیای برجام در دو ماه آینده مشخص می شود

© Sputnik / Alexander Natruskinاولیانوف: وضع احیای برجام در دو ماه آینده مشخص می شود
اولیانوف: وضع احیای برجام در دو ماه آینده مشخص می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین اعلام کرد که وضع احیای برجام در یک و نیم تا دو ماه آینده روشن می شود.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین اعلام کرد که موضوع احتمال احیای برنامه جامع اقدام مشترک مشترک (برجام) در مورد ایران طی یک و نیم تا دو ماه آینده حل خواهد شد.

جلالی: رابرت مالی حرف های خود در خصوص برجام را فراموش کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
جلالی: رابرت مالی حرف های خود در خصوص برجام را فراموش کرده است

وی گفت: در مورد ایران، وضعیت روشن نیست. ما اکنون در یک مرحله انتقالی هستیم و در یک و نیم تا دو ماه آینده، در این خصوص تصمیم گیری می شود که آیا امکان احیای برجام، معروف به توافق هسته ای وجود دارد یا این توافق تا پایان سال در حالت نیمه تجزیه خواهد ماند.

به گفته وی، تا کنون هیچ مذاکره مستقیمی در این خصوص انجام نشده است، اما تماس های دیپلماتیک همچنان ادامه دارد. در عین حال اولیانوف به عامل زمان اشاره کرد. وی به ویژه یادآوری کرد که انتخابات ریاست جمهوری قرار است 18 ژوئن در ایران برگزار شود، در آستانه و پس از آن مذاکره بسیار دشوار خواهد بود.

اولیانوف گفت: مهمترین موضوع این است كه تهران و واشنگتن مصمم هستند توافق هسته ای را از سر بگیرند.

به نظر وی، واشنگتن "سیگنال سیاسی" در مورد آمادگی خود برای بازگرداندن معامله ارسال کرده است. "مسئله این است که چگونه این کار انجام شود. ایرانی ها این سوال را مطرح می کنند که از زمان خروج ایالات متحده از این توافق، از آنجا که این امر خسارت اقتصادی زیادی به ایران وارد کرده، پس واشنگتن باید اولین کسی باشد که اقدامات لازم را انجام داده، همه تحریم ها را لغو کند.  منطق به نظر می رسد، اما صادقانه بگویم تصور اجرای چنین سناریویی تقریباً غیرممکن است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала