پیمایش در کانال سوئز از سر گرفته شد

© REUTERS / Suez Canal Authorityپیمایش در کانال سوئز از سر گرفته شد
پیمایش در کانال سوئز از سر گرفته شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
اشتراک
به گزارش بلومبرگ، مسدود شدن این کانال تقریباً ۱۰ میلیارد دلار در روز برای اقتصاد جهانی هزینه داشت.

به گزارش اسپوتنیک، دریادار مهاب مميش مشاور رئیس جمهور مصر، در زمینه توسعه بندرهای دریایی و کانال سوئز، بیان داشت: پیمایش در کانال سوئز که قبلا توسط کشتی "اِوِر گیوِن" مسدود شده بود آغاز شده است.

بسته شدن دوباره مسیر کانال سوئز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
بسته شدن دوباره مسیر کانال سوئز

پیش از این، یک منبع به اسپوتنیک گفته بود که "بحران با مسدود شدن کانال سوئز به پایان رسیده است و کشیدن کشتی در مسیر دریاچه های گورکی آغاز شده است.

ممیش گفت: کاروان های داخل کانال با کمک ملوانان بکسل می شوند تا ما شروع به آزادسازی کانال سوئز برای کشتی های گیر کرده در این مسیر کنیم.

کشتی باری به طول ۴۰۰ متر و ظرفیت حمل حدود ۲۲۴ هزار تن در حال حرکت از چین به روتردام بود که روز سه شنبه در کیلومتر ۱۵۱ کانال پهلو گرفت و مانع تردد دیگر کشتی ها در این آب باریکه حیاتی شد.

به همین دلیل، ترافیکی در کانال سوئز ایجاد شد، چند صد کشتی در انتظار عبور هستند. روز دوشنبه، ارائه دهنده خدمات دریایی Inchcape Shipping گفت که کشتی به گل نشسته آزاد شده است.

کانال سوئز یکی از شلوغ ترین مسیرهای تجارت دریایی در جهان است، طول آن ۱۶۰ کیلومتر، عرض تا ۲۵۰ متر، عمق تا ۲۰ متر است. این کانال دریای مدیترانه و سرخ را به هم متصل می کند و امکان می دهد حمل و نقل دریایی در هر دو جهت بین اروپا و آسیا بدون عبور از آفریقا (حدود ۵۰ کشتی در روز) انجام شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала