توضیحات کره شمالی درباره هدف موشک پراکنی های اخیر این کشور

© REUTERS / KCNAТестовый запуск баллистической ракеты в КНДР
Тестовый запуск баллистической ракеты в КНДР  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2021
اشتراک
آخرین پرتاب موشک ها از سوی جمهوری دمکراتیک خلق کره به منزله استفاده از حق دفاع از خود از طرف یک کشور مستقل بود.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را خبرگزاری دولتی  کره شمالی  با استناد به ری بایونگ چول، دبیر کمیته مرکزی حزب کارگران کره، حزب حاکم در پیونگ یانگ اعلام کرده است.

کره شمالی موشک های تاکتیکی جدیدی را آزمایش کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2021
کره شمالی موشک های تاکتیکی جدیدی را آزمایش کرد

پیش از این اطلاع داده بودند که  طبق داده های کره جنوبی و ژاپن ، جمهوری دموکراتیک خلق کره دو آزمایش موشکی در روزهای اخیر انجام داده است: روز یکشنبه ، دو موشک کروز با برد کوتاه و در ارتفاع کم به سمت دریای زرد و روز پنجشنبه دو موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب شدند.

ری بایونگ چول گفت: "پرتاب آزمایشی اخیر نوع جدیدی از موشک های تاکتیکی هدایت شونده اقدامی در راستای اسفاده از حق یک کشور مستقل برای دفاع از خود بود."

خاطرنشان می شود جمهوری دموکراتیک خلق کره در شرایط کنونی که  "کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا به طور مداوم با انجام منظم تمرینات نظامی خطرناک و استفاده از انواع سلاح ها، تهدید نظامی برای شبه جزیره کره به وجود می آورند، نمی تواند امکانات نظامی "شکست ناپذیر" ایجاد  نکند.

پیش از این، وزارت امور خارجه آمریکا شلیک موشک های کره شمالی را محکوم کرده و گفت که آنها منجر به تشدید تنش در منطقه می شوند.

علاوه بر این ، نماینده جمهوری دموکراتیک خلق کره   به خاطر سخنان سخنان جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا مبنی بر نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از سوی  کره شمالی با آزمایشات موشکی، ابراز نگرانی كرد.

در پیام وی آمده است: "چنین اظهارات رئیس جمهور ایالات متحده تجاوزی علنی به حق دفاع از خود کره شمالی بوده و تحریک آمیز است." همچنین اشاره شده است که دولت جدید ایالات متحده "اولین قدم اشتباه خود را برداشت".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала