ممکن است کشتی به گل نشسته مسدود كننده كانال سوئز امروز آزاد و شناور شود

© Sputnik / Suez Canal Press Service /  مراجعه به بانک تصاویر ممکن است کشتی به گل نشسته مسدود كننده كانال سوئز امروز آزاد و شناور شود
ممکن است کشتی به گل نشسته مسدود كننده  كانال سوئز امروز آزاد و شناور شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2021
اشتراک
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد کشتی به گل نشسته کانتینربرEver Given که کانال سوئز را مسدود کرده، ممکن است امروز شنبه از گل آزاد و شناور شود ، زیرا تلاش ها برای آزاد سازی این کشتی در عصر جمعه نتایج بسیار خوب و جدی به همراه داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از منابع وال استریت ژورنال گفت کار نجات کشتی کانتینردار "خوب" پیش می رود. این منبع گفت: "ما می توانیم آن را زودتر از حد انتظار حرکت دهیم."

کشتی کنتینربر« اور گیون» 400 متری   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2021
خسارت ناشی از انسداد کانال سوئز محاسبه شد

کشتی کانتینربر Ever Given که متعلق به شرکت ژاپنی Shoei Kisen بوده و توسط شرکت تایوانی Evergreen Marine اداره می شود، 23 مارس در کیلومتر 151 کانال سوئز در مسیر چین به روتردام به گل نشست . طول این کشتی 400 متر ، عرضش59 متر و ظرفیت حمل آن حدود 224 هزار تن است.

در نتیجه این حادثه ، تردد در یکی از شلوغ ترین مسیرهای تجاری دریایی در جهان مسدود شد. حداقل صد کشتی در انتظار نوبت خود هستند.

کانال سوئز که دریاهای مدیترانه و سرخ را به هم متصل می کند 163 کیلومتر طول دارد. 10 تا 12درصد  حمل و نقل دریایی در جهان از طریق آن صورت می گیرد. این کانال روزانه توسط ده ها کشتی استفاده می شود که بدون دور زدن طولانی آفریقا از اروپا به آسیا و برعکس سفر می کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала