ساخت یک ربات انسان نما برای کار در فضای باز کیهانی در روسیه

© Photo / NASA's Marshall Space Flight Centerساخت یک ربات انسان نما برای کار در فضای باز کیهانی در روسیه
ساخت یک ربات انسان نما برای کار در فضای باز کیهانی در روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2021
اشتراک
سرویس مطبوعاتی شرکت دولتی "روس کاسموس" اعلام کرد موسسه علمی وابسته به این شرکت و شرکت موشک سازی فضایی "انرگیا" (اپراتور بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی) ساخت اولین ربات انسان نما روسی را که به فضا می رود، آغاز کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی شرکت دولتی "روس کاسموس" گفت: "این کار در چارچوب سیستم  Teledroid برای  کار طولانی مدت در ایستگاه فضایی بین المللی در حال انجام است. مجتمع  علمی و تولیدی روسی  Android Technics سیستم رباتیک Teledroid رامی سازد ."

Космический корабль Прогресс МС-14 на стенде монтажно-испытательного корпуса площадки №254 на космодроме Байконур - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2021
روسیه فضا پیمایی به نام گاگارین را به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام می کند

شرکت Android Technology خالق ربات "فئودور" است که در سال 2019 از ایستگاه فضایی بین المللی بازدید کرد. در همان زمان، یوگنی دودوروف مدیر اجرایی این شرکت اظهار داشت پس از چند سال می توان نسل بعدی ربات فئودور را كه برای كار در فضا طراحی شده ،  به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام كرد. این یک نوع "ربات لئونوف" خواهد بود که شبیه الکسی لئونوف، اولین انسانی که به فضا باز کیهانی رفت، خواهد بود. این ربات از فناوری های آزمایش شده در ربات "فئودور" استفاده خواهد کرد.

Teledroid برخلاف فئودور مانند یک تنه انسانی بدون پا به نظر می رسد. برنامه ریزی شده است که این ربات بر روی یک وسیله دستکار قرار گیرد که حرکت آن را بین ماژول های ایستگاه تضمین کند. این ربات در حالت آواتار کار کرده و حرکات اپراتور را با کت و شلوار مخصوص واقع در ایستگاه بین المللی فضایی یا در مرکز کنترل پروازهای  فضایی کپی خواهد نمود. این ربات قادر خواهد بود برخی از کارهای معمول را به تنهایی انجام دهد. تمام مراحل تکارهای مربوطه، همانطور که قبلا توسط دودوروف گزارش شده ، تا سال 2025 به پایان می رسد. پس از آن ، "محل اقامت" Teledroid سطح ماژول انرژی-علمی خواهد بود.

سخنگوی شرکت روس کاسموس" اعلام کرد هدف اصلی Teledroid در ابتدا توسعه فناوری (از جمله هوش مصنوعی) ربات فضایی است که وجود ان  برای کاوش های بیشتر در فضا و سیارات ضروری است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала