تحریم‌های تلافی جویانه چین علیه آمریکا و کانادا

© AP Photo / Andy Wongتحریم‌های تلافی جویانه چین علیه آمریکا و کانادا
تحریم‌های تلافی جویانه چین علیه آمریکا و کانادا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2021
اشتراک
چین از اعمال تحریم‌هایی علیه آمریکا و کانادا در ارتباط با سین کیانگ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین در واکنش به تحریم‌های یکجانبه از سوی آمریکا و کانادا علیه چین در خصوص سین کیانگ، تحریم هایی را علیه چند فرد و سازمان این دو کشور اعمال کرد.

واکنش چین به تحریم‌های هماهنگ آمریکا، انگلیس، کانادا و اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
واکنش چین به تحریم‌های هماهنگ آمریکا، انگلیس، کانادا و اتحادیه اروپا

وزارت خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا و کانادا ۲۲ مارس بر اساس شایعات و اطلاعات غلط تحریم‌هایی را بصورت یک جانبه علیه چند فرد و سازمان در سین کیانگ اعمال کردند. در پاسخ، طرف چینی تصمیم گرفت تا گیل مانچین، رئیس کمیسیون ایالات متحده در امور آزادی مذهبی بین‌المللی، تونی پرکین، نایب رئیس و مایکل چونگ نماینده کانادا را تحریم کند.

این وزارتخانه افزود: همچنین تحریم‌هایی علیه کمیته فرعی حقوق بین الملل بشر کمیته دائمی امور خارجه و توسعه بین المللی مجلس عوام کانادا اعمال می‌شود. ورود این افراد به خاک چین، هنگ کنگ و ماکائو ممنوع است، شهروندان و سازمان‌های چینی از تجارت با آنها و همچنین مبادله با موسسه تحریم شده منع می‌شوند.

وزارت خارجه چین همچنین خاطر نشان شد که تحریم‌هایی که پیش از این طرف چینی علیه افراد آمریكایی که باعث كاهش جدی حاكمیت و منافع چین در خصوص مسئله سین کیانگ شده بودند، اعمال كرده بود، همچنان پابرجا هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала