وزیر امور خارجه چین برای دیدار با روحانی و مشاور رهبر ایران وارد تهران شد

© AFP 2023 / POOL / NOEL CELISوزیر امور خارجه چین برای دیدار با روحانی و مشاور رهبر ایران وارد تهران شد
وزیر امور خارجه چین برای دیدار با روحانی و مشاور رهبر ایران وارد تهران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2021
اشتراک
با دعوت ظریف، وزیر امور خارجه چین برای دیدار با مقامات ایران برای سفر دو روزه وارد تهران شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، وانگ یی، وزیر خارجه چین به دعوت رسمی محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

این عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین در راستای سفر منطقه‌ای خود به خاورمیانه امروز - جمعه - و فردا در تهران بسر می برد.

وزیر خارجه چین در این سفر علاوه بر مذاکره با همتای ایرانی خود با حسن روحانی رییس جمهور ایران نیز دیدار و گفت و گو می کند.

واکنش ظریف به سخنان بوریس جانسون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2021
واکنش ظریف به سخنان بوریس جانسون

بررسی راهکار تقویت مشارکت راهبردی 2 کشور و تبادل نظر در خصوص تحولات بین المللی و منطقه دستور کار گفت و گوهای طرفین در این سفر است.

سفر وزیر خارجه چین به تهران که در آن علاوه بر دیدار با ظریف با رییس جمهوری هم ملاقات می کند گامی در راستای تقویت مشارکت جامع راهبردی 2 کشور است.

وانگ یی و ظریف که مشورت های مستمری در امور دو جانبه و بین المللی با یکدیگر دارند، در این دیدار چشم انداز همکاری های بلندمدت 2 کشور را بررسی می کنند و نحوه عملیاتی شدن مشارکت جامع راهبردی را به بحث و گفت و گو می گذارند.

همچنین به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و چین فردا نمایشگاهی از اسناد تاریخی همکاری های دو کشور توسط وزیران خارجه افتتاح می شود. این نمایشگاه قرار است نقطه شروع سلسله برنامه های تهران - پکن جهت بزرگداشت نیم قرن رابطه دیپلماتیک دوستانه شود.  

امضای سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین توسط وزیران خارجه 2 کشور از دیگر برنامه های این سفر 2 روزه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала