سرعت وزش باد در شهرستان اشنویه ایران به ۱۰۱ کیلومتر در ساعت رسید

© Photo / IRNAسرعت وزش باد در شهرستان اشنویه ایران به ۱۰۱ کیلومتر در ساعت رسید
سرعت وزش باد در شهرستان اشنویه ایران به ۱۰۱ کیلومتر در ساعت رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2021
اشتراک
رییس اداره هواشناسی اشنویه اعلام کرد وزش باد شدید در این شهرستان با سرعت ۱۰۱ کیلومتر در ساعت طی شبانه روز گذشته مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد.

به گزارش اسپوتنیک، صالح راوندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش باد که از چند روز گذشته در این شهرستان آغاز شده است، تا فردا همچنان ادامه خواهد داشت.

جان باختن یک دختر ۷ ساله  در ایران بر اثر طوفان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2021
جان باختن یک دختر ۷ ساله در ایران بر اثر طوفان

وی اضافه کرد: بروز تندباد در این شهرستان موجب شکسته شدن شاخه های درختان شده و رفت و آمد مردم در سطح گذرگاه ها و معابر را با مشکلاتی مواجه کرده است.

رییس اداره هواشناسی اشنویه با اشاره به هشدارهای هواشناسی استان در زمینه وزش باد بیان کرد: شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر، احتمال خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقوط اجسام از ارتفاعات پیش بینی می شود و لازم است تا تدابیر لازم در این زمینه بکار گرفته شود.

وی گفت: لازم است تا افراد نسبت به سرکشی و اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر، عدم استقرار در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، خودداری از محلول پاشی و سمپاشی باغات و سایر اقدامات پیشگیرانه اقدام کنند.

در شهرستان مرزی اشنویه هم اکنون یک ایستگاه هواشناسی در شهر و ۲ ایستگاه باران سنجی نیز در روستاهای سنگر و بخش نالوس این شهرستان در حال فعالیت است.

اشنویه در جنوب آذربایجان غربی و در یک منطقه سردسیر و کوهستانی هم مرز با کشور عراق و ترکیه واقع شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала