رهبر آمریکا: در مهلت تعیین شده از افغانستان خارج نمی‌شویم

© REUTERS / JONATHAN ERNSTرهبر آمریکا: در مهلت تعیین شده از افغانستان خارج نمی‌شویم
رهبر آمریکا: در مهلت تعیین شده از افغانستان خارج نمی‌شویم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2021
اشتراک
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خروج نظامیان این کشور از افغانستان در مهلت توافق شده با طالبان در اول ماه مه را دشوار خواند اما تاکید کرد که نیروها احتمالاً در سال جاری میلادی خارج می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری تسنیم،رئیس جمهور آمریکا در نخستین نشست خبری خود پس از ورود به کاخ سفید گفت که خروج نظامیان آمریکایی در مهلت تعیین شده در توافقنامه با طالبان «به دلایل فنی بسیار دشوار» است.

سخنرانی رئیس مجلس ایران در کنفرانس روسای مجالس کشورهای همجوار افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2021
سخنرانی رئیس مجلس ایران در کنفرانس روسای مجالس کشورهای همجوار افغانستان

وی افزود که آمریکا نمی‌خواهد نیروهایش را بیش از این در افغانستان نگه دارد و تاکید کرد که خروج این نیروها حتمی است اما این اقدام در زمان مناسب و بطور «ایمن و منظم» صورت خواهد گرفت.

بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا سال آینده نیز نظامیان آمریکایی در افغانستان حضور خواهند داشت، گفت «اینطور تصور نمی‌کنم».

این در حالی است که تنها یک ماه و 5 روز به مهلت خروج نیروهای خارجی در افغانستان باقی مانده و براساس آمارهای رسمی همچنان حدود 10 هزار نظامی آمریکایی و ناتو در افغانستان مستقر هستند.

پیش از این نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفته بود که خروج نیروها از افغانستان در مهلت تعیین شده هنوز در دست بررسی است و تاکید کرد که خروج نظامیان آمریکایی در هماهنگی و مشورت با ناتو صورت خواهد گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала