آغاز تولید واکسن "اسپوتنیک وی" در ایران از ماه آوریل

© Sputnikآغاز تولید واکسن "اسپوتنیک وی" در ایران از ماه آوریل
آغاز تولید واکسن اسپوتنیک وی در ایران از ماه آوریل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2021
اشتراک
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو از آغاز تولید واکسن روسی "اسپوتنیک وی" در ایران از ماه آوریل خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی، سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: در بحث تولید مشترک واکسن "اسپوتنیک وی" با روسیه گفتگوهای به جایی رسیده که احتمالا در ماه آوریل، انشاالله اولین محصولات تولید مشترک در داخل ایران به ثمر بنشیند. طی هفته آینده که هفته اول آوریل است، سلول‌ها از طرف روسیه تحویل طرف ایرانی می شود و ایران کار خود را آغاز می کند

چهارمین محموله واکسن اسپوتنیک وی در راه ارسال به ایران + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2021
چهارمین محموله واکسن "اسپوتنیک وی" در راه ارسال به ایران + ویدئو

سفیر ایران در روسیه افزود: امیدوار هستیم که در گام نخست یکی از شرکت های ما با ماهی چهار میلیون دوز کار خود را آغاز کند و شرکت دیگری نیز در حال آماده سازی مقدمات است که این شرکت نیز توانایی تولید چهار میلیون دوز در ماه را دارد، اما ظرفیت ما با برخی از فرمول ها می تواند افزایش پیدا کند، لذا به نظر من در بحث تولید مشترک ما به یک جمع بندی مناسب و خوب رسیدیم.

جلالی خاطر نشان شد: در بحث خرید واکسن، زمانی که این موضوع مطرح شد که روسیه واکسن "اسپوتنیک وی" را آماده کرده و کشورهای دیگر می توانند آنرا بخرند، بنده از نخستین سفیرهایی بودم که با آقای دیمیتریف صحبت کردم و در نهایت قرار بر این شد که دو کار را صورت دهیم؛ اول اینکه واکسن " اسپوتنیک وی" باید در ایران به ثبت برسد و دوم قراردادی منعقد شود. زمانی که ما این واکسن را در ایران ثبت کردیم، پیش از ما تنها چهار کشور که واکسن "اسپوتنیک وی" را ثبت کرده بودند و جمهوری اسلامی ایران پنجمین کشوری بود که این واکسن را ثبت کرد. پس از این موضوع، بحث خرید مطرح شد که ما قراردادی را با روسیه منعقد کردیم و قرارداد اولیه ما یک میلیون واکسن (دو میلیون دوز) است که تا کنون بیش از چهارصد هزار دوز آن ارسال شده و با توجه به گفتگوهایی که با قائم مقام صندوق داشتم، طی هفته های آینده، تعداد بیشتری را بتوانیم ارسال کنیم. الان در حال انعقاد قرارداد دوم هستیم که طبعا مقدار آن بسیار بیشتر است و فکر می کنم ظرف یک الی دو هفته آینده قرارداد دوم هم به نتیجه برسد و نهایتا بتوانیم خرید های بیشتری را از "اسپوتنیک وی" از کشور روسیه داشته باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала