نماینده مجلس: اصرار دولت بر تصویب "اف‌ای‌تی‌اف" سوال برانگیز است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نماینده مجلس: اصرار دولت بر تصویب "اف‌ای‌تی‌اف" سوال برانگیز است
نماینده مجلس: اصرار دولت بر تصویب اف‌ای‌تی‌اف سوال برانگیز است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2021
اشتراک
عضو کمیسیون صنایع مجلس ایران "اصرار دولت" بر تصویب لوایح پالرمو را سوال برانگیز دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مهدی عسگری، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در خصوص پذیرش و پیوستن مشروط ایران به کارگروه ویژه اقدام مالی بیان داشت: پذیرفتن این لوایح منجر به دسترسی کشورهای غربی که بانی تحریم‌های ظالمانه علیه ایران هستند به اطلاعات اقتصادی کشور می‌شود و به نوعی بستن راه‌های دورزدن تحریم‌ها را در پی خواهد داشت. لذا در چنین شرایطی اصرار عجیب دولت بر تصویب این لوایح آن هم در ماه‌های پایانی این دولت، سوال‌برانگیز است.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
واعظی : تصویب لوایح FATF موجب کم شدن بار فشار مالی بر ایران خواهد شد

عسگری بیان داشت: طبق این پیشنهاد قرار بود تصویب این لوایح انجام شود اما اجرایی شدن آنها تا لغو تحریم‌ها به تعویق بیفتد، نکته‌ای که وجود دارد این است که برجام هم با یک سری شرط و شروط تصویب شد اما عملا به آن شروط توجه نشد و متاسفانه آن چه اتفاق افتاد یک تعهد یک‌سویه بود که علیرغم اینکه از برخی خطوط قرمز هم عبور شد؛ دستاوردی برای کشور نداشت، بنابراین این تجارب با هزینه‌های زیادی که داشته پیش روی ماست و باید از آنها عبرت بگیریم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ایران افزود: پذیرش و پیوستن مشروط "اف‌ای‌تی‌اف" و کنوانسیون پالرمو و "سی‌اف‌تی" تکمیل‌کننده پازل تحریمی آمریکا و کشورهای غربی است و منجر به شرطی‌سازی اقتصاد ایران و معطل نگه‌داشتن کشور می‌شود.

نماینده مردم کرج در مجلس گفت: تجربه برجام به روشنی پیش چشم ماست و اتفاقاتی که افتاد چه از طرف غربی‌ها که به تعهدات‌شان عمل نکردند و عملا ما یک طرفه برجام را اجرا کردیم و چه شروطی که در داخل کشور گذاشته شد و توجه لازم به آنها نشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала