آغاز جنگ روانی آمریکا علیه روسیه

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز جنگ روانی آمریکا علیه روسیه
آغاز جنگ روانی آمریکا علیه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2021
اشتراک
غرب به رهبری ایالات متحده آمریکا نوع جدیدی از جنگ علیه روسیه را به راه انداخته است، جنگی روانی و ذهنی که عواقب آن بلافاصله ظاهر نمی شود.

 به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را آندره ایلنیتسکی مشاور وزیر دفاع روسیه اعلام کرده است.

جوزپ بورل هماهنگ کننده سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2021
توافق اتحادیه اروپا و آمریکا برای هماهنگی اقدامات در ارتباط با روسیه

به گفته وی ، کشورهای غربی از رویارویی مستقیم نظامی با روسیه اجتناب می کنند  زیرا مسکو قادر است با سلاح های هسته ای و ارتش مدرن خود صدمات غیر قابل قبولی به آنها وارد کند و احتمال چنین درگیری در ده سال آینده منتفی است. مشاور وزیر دفاع روسیه خاطرنشان می کند به این دلیل، غرب تحت رهبری ایالات متحده آمریکا جنگ ترکیبی خبری و اطلاعاتی علیه روسیه را به راه انداخته است.

ایلنیتسکی گفت: "همه اینها منجر به ظهور نوع جدیدی از جنگ می شود. اگر در جنگهای کلاسیک هدف نابودی نیروی انسانی دشمن و  در جنگهای سایبری مدرن، از بین بردن زیرساخت های دشمن در نظر است، ، هدف جنگ جدید نابودی خود آگاهی و  تغییر بنیان ذهنی - تمدنی جامعه دشمن است. من این نوع جنگ را جنگ روانی می نامم".

طوری که مشاور وزیر دفاع روسیه خاطر نشان کرد ، اگر بتوان نیروی انسانی و زیرساخت ها را بازیابی کرد ، "سیر تکامل آگاهی قابل برگشت نیست ، به ویژه اینکه پیامدهای این جنگ" ذهنی" بلافاصله ظاهر نمی شوند  بلکه فقط پس از حداقل یک نسل که  انجام هر کاری اصلاً غیرممکن خواهد بود."

مشاور وزیر دفاع روسیه اقدامات اولویت دار برای مقابله با این جنگ روانی را برشمرد. به نظر وی، برقراری حاکمیت ملی بر اینترنت، آموزش کادرها در زمینه های نظامی و کشوری برای مقابله اطلاعاتی با اقدامات طرف مقابل، به روزکردن سیاست نسبت به جوانان ، از سرگیری گفتگوی فعال و گسترده با اکثریت محافظه کار که رای دهندگان به حکومت فعلی هستند، از جمله تدابیر پیشنهادی هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش از این اظهار داشته بود که یک کارزار اطلاعاتی هدفمند علیه دستاوردهای روسیه در خارج از کشور انجام می شود. رئیس حکومت افزود روسیه با سیاستی پایدار و تهاجمی روبرو است که هدف آن ایجاد اختلال در توسعه کشور و ایجاد مشکلات در سرتاسر کشور است. طوری که رئیس جمهور روسیه شاره کرد ، این کار برای "تضعیف روسیه و قرار دادن آن تحت کنترل خارجی" در حال انجام است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала