بیش از دو روز است که رفت و آمد کشتی ها در کانال سوئز مسدود است

© Flickr / US Navyبیش از دو روز است که رفت و آمد کشتی ها در کانال سوئز مسدود است
بیش از دو روز است که  رفت و آمد کشتی ها در کانال سوئز مسدود است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2021
اشتراک
رفت و آمد کشتی ها در کانال سوئز به دلیل به گل نشستن یک کشتی کانتینر دار بیش از دو روز است که مسدود شده است و عملیات امداد رسانی برای رفع این وضعیت ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در شرکت Gulf Agency Company (GAC) ، اپراتور کانال سوئز روز این مطلب را اعلام گرد .

حدود هشت کشتی یدک کش در عملیات نجات کشتی کانتینردار  Ever Given در کانال سوئز شرکت دارند. این کشتی 400 متری با ظرفیت حمل حدود 224 هزار تن بار در حال حرکت از چین به سوی روتردام بود و در کیلومتر 151 کانال به گل نشسته، کانال را مسدود کرد و باعث توقف تردد در امتداد آن شد . ده ها کشتی منتظر نوبت خود در ورودی کانال در شمال و جنوب هستند و  حداقل سه کشتی دیگر در خود کانال مسدود شده اند.

Traders work on the floor of the New York Stock Exchange August 24, 2015 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2021
نوسانات شدید قیمت نفت در جهان پس از بسته شدن کانال سوئز

منبع گفت: "تا  ساعت 10.00 به وقت محلی (12 و30 دقیقه به وقت تهران)  وضعیت تغییر نکرده است - کشتی هنوز در حالت به گل نشسته است و  کار برای خارج کردن آن از گل و کشیدن آن ادامه دارد. ترافیک در امتداد کانال سوئز هنوز مسدود است."

کانال سوئز که دریای مدیترانه و دریای سرخ را به هم متصل می کند 163 کیلومتر طول دارد و بزرگترین آبراه مصنوعی در جهان است. 10 تا 12 درصد حجم حمل و نقل دریایی در جهان از طریق این کانال صورت می گیرد . روزانه توسط ده ها کشتی که از اروپا به آسیا و برعکس سفر می کنند ، بدون عبور طولانی باز  آفریقا از کانال سوئز استفاده می کنند.

در سال 2015 ، مسیر جدید کانال سوئز به طول کلی 72 کیلومتر به بهره برداری رسید. ساخت آن باعث شد سرعت عبور کشتی ها در هر دو جهت افزایش یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала