اوکراین: آمریکا آمادگی خود را برای پاسخگو کردن ایران در مورد هواپیمای اوکراینی اعلام کرد

© AP Photo / Mohammad Nasiriاوکراین: آمریکا آمادگی خود را برای پاسخگو کردن ایران در مورد هواپیمای اوکراینی اعلام کرد
اوکراین: آمریکا آمادگی خود را برای پاسخگو کردن ایران در مورد هواپیمای اوکراینی اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2021
اشتراک
وزارت خارجه اوکراین از اعلام آمادگی وزارت خارجه آمریکا برای پاسخگو کردن ایران در خصوص هواپیمای سرنگون شده اوکراینی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه اوکراین گزارش داد، رابرت مالی نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در یک مکالمه تلفنی با یوگنی ینین معاون وزیر امور خارجه اوکراین از آمادگی خود برای استفاده از امکانات آمریکا در راستای پاسخگو کردن ایران برای بوئینگ سرنگون شده اوکراین اطمینان داد.

خشم کی یف از گزارش ایران در مورد سقوط بوئینگ اوکراینی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
خشم اوکراین از گزارش ایران در مورد سقوط بوئینگ اوکراینی

خبرگزاری ایرانی تسنیم اوایل روز چهارشنبه گزارش نهایی سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی درباره تحقیق در مورد سقوط هواپیمای هواپیمای اوکراین را منتشر کرد. در این سند آمده است که این هواپیما توسط یگان پدافند هوایی با هدف دشمن اشتباه گرفته شد و دو موشک پرتاب شد.

نویسندگان این گزارش خاطر نشان می‌کنند که نه وضعیت فنی هواپیما و نه مسیر حرکت و ارتفاع پرواز آن نمی توانسته است باعث خطای نیروهای پدافند هوایی شود.

در این پیام آمده است: "رابرت مالی با ابراز همبستگی با خانواده ها و عزیزان قربانیان این فاجعه، آمادگی خود را برای جلب حمایت لازم از مقامات ذیصلاح ایالات متحده برای پاسخگوکردن ایران اجرای عدالت درباره هواپیمای سرنگون شده اوکراین تأیید کرد."

به گفته این وزارتخانه، طرفین همچنین در مورد گزارش تحقیق در مورد فاجعه ارائه شده توسط ایران گفتگو کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала