ارزیابی رسانه‌ها از پنج کشتی قدرتمند روسیه

© Sputnik / Dover Marinaارزیابی رسانه‌ها از پنج کشتی قدرتمند روسیه
ارزیابی رسانه‌ها از پنج کشتی قدرتمند روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2021
اشتراک
رسانه‌های آمریکایی فهرستی از 5 کشتی و زیردریایی قدرتمند روسیه را مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی The National Interest پنج کشتی قدرتمند نیروی دریایی روسیه را فهرست کرده است.

این نشریه می گوید که روسیه از اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی نیروی دریایی گسترده‌ای را (اگر نگوییم بزرگتری) را به ارث برد که به دلیل کمبود بودجه در دهه 90 ، دچار فروپاشی شد. با این حال، بعداً کرملین یک برنامه تجدید ناوگان در مقیاس بزرگ را تصویب کرد، از جمله مدرنیزاسیون عمیق کشتی های قدیمی و ایجاد کشتی های جدید.

در میان پنج کشتی قدرتمند روسی، نویسنده از رزمناو موشکی سنگین هسته ای پتر بزرگ، پرچمدار ناوگان شمال، بزرگترین کشتی سطح جنگی نام برد.

دومین مورد در این لیست زیردریایی هسته ای "پرنس ولادیمیر" کلاس بوری است که به موشک های بولاوا مجهز است. خاطرنشان می شود که این زیردریایی در سال 2020 وارد خدمت شد و تا سال 2027 نیروی دریایی قصد دارد شش زیردریایی دیگر را نیز به بهره برداری برساند.

بعدی - زیردریایی هسته ای "کازان" از سری   Ash-M است. که این نویسنده تأکید کرده که دارای یک زرادخانه مهیب - موشک های کروز کالیبر-ام با برد تا 4500 کیلومتر است.

یکی دیگر از رزمناوهای موجود در این لیست مارشال اوستینوف است که پس از نوسازی به موشک های کروز P-1000 Vulkan و سامانه های موشکی دفاع هوایی 9K33 Osa و همچنین مجموعه S-300 مجهز شده است.

در رده پنجم این لیست، كوروت کلاس Thundering را كه قادر به پرتاب موشكهای كروز مافوق صوت زیركون است قرار داد که همچنین مجهز به سیستم پرتاب عمودی هشت مرحله ای با موشكهای كالیبر و اونیكس می‌باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала