پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند

© Depositphotos.com / Ralwelپزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2021
اشتراک
وزارت بهداشت هند اعلام کرد کنسرسیوم مطالعه ژنوم SARS-CoV-2(نام علمی ویروس کرونا) در این کشور نوع جدیدی از این ویروس را با جهش ژنتیکی مضاعف کشف کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این کنسرسیوم که در دسامبر سال گذشته تاسیس شده، شامل 10 آزمایشگاه ملی است که ژنوم ویروس کرونا را بررسی و انواع جدید آن را شناسایی می کنند.

در اطلاعیه وزارت بهداشت هند گفته می شود: "از زمان شروع کار کنسرسیوم ، 771 گونه ویروس شناسایی شده که به دلیل افزایش سرایت، نگران کننده هستند ... 736 نمونه مثبت برای سویه انگلیسی(B.1.1.7) ، 34 نمونه مثبت برای سویه آفریقای جنوبی (B.1.351) ،یک نمونه مثبت برای سویه برزیلی (P.1) از جمله آنها هستند. نمونه هایی با این انواع ویروس کرونا  در 18 ایالت شناسایی شده اند.

گونه جدید آفریقای جنوبی ویروس کرونا در روسیه دیده شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2021
گونه جدید آفریقای جنوبی ویروس کرونا در روسیه دیده شد

همچنین ، پزشکان جهش جدید ویروس کرونا را در ایالت ماهاراشترا شناسایی کرده اند که از چند روز قبل در تعداد موارد ویروس کرونا پیشرو بوده است. بر اساس آخرین داده ها، بیش از 231.9 هزار نفر در این ایالت تحت درمان این توع بیماری هستند و طی روز گذشته تعداد موارد 28.7 هزار نفر افزایش یافته است.

"تجزیه و تحلیل نمونه ها از ماهاراشترا نشان داد که در مقایسه با دسامبر سال 2020، نسبت نمونه هایی با جهش های E484Q و L452R افزایش یافته است. چنین جهش هایی موجب جلوگیری از پاسخ ایمنی و افزایش سرایت کرونا می شود. این جهش ها در حدود 15-20 درصد از نمونه ها مشاهده شد و با هیچ یک از انواع ویروس کرونا که قبلا فهرست شده، مطابقت ندارد."

دانشمندان آنها را به عنوان سویه های SARS-CoV-2 طبقه بندی نموده و شروع به مطالعه دقیق آنها کردند.

وزارت بهداشت هند همچنین خاطر نشان کرد که گونه ای از ویروس کرونا تحت عنوان  N440K در ایالت های کرالا، آندرا پرادش و تلانگانا شناسایی شده است. این نمونه پیش از این در 16 کشور دیگر نیز ثبت شده بود.

در همان زمان ، اشاره شده است که تاکنون خطرناک ترین سویه ها نسبتاً نادر هستند.

هند در زمنه تعداد موارد کشف شده ویروس کرونا در رتبه سوم جهان قرار دارد. طبق آخرین داده های وزارت بهداشت هند، در مجموع 11.7 میلیون مورد ایتلا به کووید در این کشور ثبت شده و 160 هزار نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا و بیماری های جانبی ناشی از آن جان خود را از دست داده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала