وزیر دفاع ایران: انگلیس باید برای پرداخت بدهی به ایران اقدامات عملی انجام دهد

© Photo / IRNAوزیر دفاع ایران: انگلیس باید برای پرداخت بدهی به ایران اقدامات عملی انجام دهد
وزیر دفاع ایران: انگلیس باید برای پرداخت بدهی به ایران اقدامات عملی انجام دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
اشتراک
امیر حاتمی: همواره بین مواضع مقامات انگلیس و اراده عملی فاصله وجود داشته وموضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران باید عملگرایانه باشد.

به گزارش اسپوتنیک، سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح ایران در ارتباط با موضع اخیر وزیر دفاع انگلیس گفت: با وجود اینکه بن والاس وزیردفاع انگلیس مجددا بر تسویه قراردادهای نظامی بین طرفین و لزوم پرداخت بدهی پس از چهل و دو سال به جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است اما همواره بین مواضع مقامات انگلیس و اراده عملی فاصله وجود داشته وموضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران باید عملگرایانه باشد.

وزیر دفاع افزود: باتوجه به آرای دادگاه و تعهدات قراردادی و گفتگوهای متعدد طرفین درباره راهکارهای عملی برای تسویه بدهی‌ها، محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه مانع اصلی نیست و انتظار به حق ملت ایران لزوم اراده عملی دولت انگلیس برای پایان دادن به این  موضوع ازطریق راهکارهایی است که درگفتگوهای طرفین مطرح است.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی تایمز انگلیس گفت که باید بدهی‌های جمهوری اسلامی ایران باید پرداخت شود.

این بدهی مربوط به قرار داد ایران و انگلیس در دهه 1970 میلادی برای تحویل 1500 تانک چیفتن و 250 خودروی زرهی به طرف ایرانی بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала